خبرگزاری کار ایران

اولتیماتوم استاندار به مدیران کم کار هرمزگانی

asdasd
کد خبر : ۱۸۰۶۱۰

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان استان هرمزگان را نماد همگرایی اقوام و مذاهب مختلف دانست.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان استان هرمزگان را نماد همگرایی اقوام و مذاهب مختلف دانست.

به گزارش ایلنا، جاسم جادری در سومین نشست شورای اداری استان هرمزگان با تبریک فرارسیدن هفته قوه قضائیه و همچنین درپیش بودن ماه مبارک رمضان با بیان اینکه مدیران در راستای ترویج و تقویت فرهنگ نماز تلاش کنند، اظهار داشت: نماز ستون دین و میزان اعمال است و مدیران دستگاه های اجرایی باید در ترویج فرهنگ اقامه نماز و به خصوص نماز جماعت بیشتر تلاش کنند.

وی در ادامه به برگزاری همایش توسعه سواحل مکران در جاسک اشاره کرد و افزود: سواحل مکران و به خصوص شهرستان جاسک، گنج طلایی پنهانی در کشور هستند که در توسعه این سواحل علاوه بر مسائل نظامی باید برای توسعه اقتصادی و اجتماعی این منطقه نیز تلاش کنیم.

استاندار هرمزگان با تاکید بر لزوم شناسایی طرح های اشتغالزایی در شهرستان ها توسط فرمانداران، تصریح کرد: همان طور که پیش از این نیز اعلام کردیم جذب سرمایه گذار و بخش خصوصی و ایجاد اشتغال و تولید یکی از ملاک های اصلی ارزیابی کار فرمانداران در استان هرمزگان است.

جادری ادامه داد: قانون تشکیل شرکت های توسعه و عمران شهرستان ها سه سال پیش توسط مجلس مصوب و آئین نامه آن نیز از سوی دولت ابلاغ شده اما هنوز اجرایی نشده است که یکی از برنامه های ما اجرای این قانون است تا بتوانیم کار اقتصادی غیردولتی و توسط بخش خصوصی را در شهرستان ها اجرا کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از عدم جذب اعتبارات طرح های عمرانی توسط تعدادی از دستگاه های اجرایی، عنوان کرد: متاسفانه برخی ادارات با وجود نیاز استان به کار عمرانی و تکمیل پروژه ها هنوز از اعتبارات سال ۹۲ موفق به جذب کامل اعتبارات نشده و حدود ۹۳ میلیارد تومان پول هزینه نشده از این اعتبارات باقی مانده است که تا پایان تیر ماه برای جذب آن فرصت وجود دارد.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان اضافه کرد: اگر در فرصت باقی مانده دستگاه های اجرایی نتوانند این اعتبارات را جذب کنند و این اعتبارات برگشت بخورد، اسامی اداراتی که تخلف و بی توجهی نسبت به جذب اعتبارات داشته اند در جلسه آینده شورای اداری اعلام خواهد شد.

جادری همچنین با اشاره به ابلاغ اعتبارات عمرانی و جاری سال ۹۳، افزود: ادارات باید در مهلت قانون نسبت به مبادله موافقت نامه با معاونت برنامه ریزی اقدامات لازم را انجام دهند و همچنین مبلغی در حدود ۸۹۰ میلیون دلار در بخش فاینانس پروژه های عمرانی به استان اختصاص یافته که برای آن نیز باید برنامه ریزی کنیم.

وی در ادامه با بیان اینکه در استان هرمزگان مشکل کمبود آب و خشکسالی وجود دارد، اظهار داشت: متاسفانه با این وجود متوسط میانگین مصرف آب در هرمزگان بالاتر از میانگین کشوری است که باید فرهنگ مصرف در استان اصلاح شود و از صدا و سیما انتظار داریم برای فرهنگ سازی در این خصوص به کمک ادارات بیاید.

استاندار هرمزگان با اشاره به روز جهانی مبارزه با مواد مخدر، اضافه کرد: استان هرمزگان در خط مقدم مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر قرار دارد و از سوی دیگر یکی از مشکلات ما نیز سرریز معتادان از دیگر مناطق به این استان است که باید در راستای مبارزه با مواد مخدر نیز برنامه ریزی بهتری داشته باشیم.

جادری در ادامه استان هرمزگان را نماد همگرایی اقوام و مذاهب مختلف دانست و افزود: وحدت و عقلانیت و اعتدال در این استان طنین انداز است و در حرکتی بسیار خوب ائمه جمعه و جماعات شیعه و سنی در استان هرمزگان انزجار خود از اعمال غیرانسانی گروهک تروریستی داعش را اعلام کردند که این مسئله ناشی از وجود وحدت در هرمزگان است.

وی همچنین ۱۲ تیر ماه سالروز حمله آمریکا به هواپیمای ایرباس ایرانی و شهادت مظلومانه هموطنانمان را گرامیداشت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز