خبرگزاری کار ایران

استاندار:

شرایط فعلی هرمزگان زیبنده نیست

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۷۱۰

بر اساس این جمع‌بندی‌ها شورای برنامه‌ریزی استان و کارگروها تشکیل و راهکارها شناسائی و با سرکشی‌های مستمر از پیشرفت طرح‌ها اطلاع پیدا خواهیم کرد.

اولین جلسه شورای اداری با حضور استاندار جدید هرمزگان صبح دوشنبه یازدهم آذرماه در سالن غدیر فرمانداری بندرعباس برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، جاسم جادری در این مراسم افزود: مرسوم است که در اولین جلسه شورای اداری استان، استاندار جدید شیوه اجرای امور و برنامه‌های دولت را به سمع مدیران و مسئولان استانی می‌رساند.

وی اضافه کرد، من نماینده دولت تدبیر و امید هستم و رویکردم هم متناسب با دولت دکتر روحانی است.

استاندار هرمزگان در ادامه سخنانش گفت: من حامل پیام و سلام رئیس جمهور به مردم و مسوولان هرمزگان هستم.

جادری مبنای برنامه‌های دولت در استان هرمزگان را اعتدال و میانه روی عنوان کرد و گفت: هم رئیس جمهور و هم وزیر کشور سه بار لفظ اعتدال را در گفتگوهای دو طرفه‌مان به کار بردند و بر اساس این تاکیدات من رفتار می‌کنم.

وی با اشاره به تاخیر در انتصاب استاندار هرمزگان اظهار کرد، استان هرمزگان استانی استراتژیک با ظرفیت‌های مناسب اقتصادی و تجاری در معاملات کشور است.

استاندار هرمزگان یاد آور شد: برنامه کاری من در استان دوری از حاشیه، تفریط و بدون عجله در عزل و نصب‌هاست.

جادری در بخش دیگری از سخنانش به گزارش صد روزه رئیس جمهور و توفیقات در مذاکرات هسته‌ای ژنو اشاراتی کرد و گفت: برنامه‌های دولت گذشته اشکالاتی را دامن گیر دولتی فعلی کرده است، اما این بدان معنا نیست که به مردم خدمت نکنیم.

استاندار هرمزگان در ادامه افزود: شان دولت خدمت به مردم است و مسوولان هم باید خود را خادم مردم بدانند.

جادری گزارش صد روزه روحانی به مردم را امید بخش دانست و گفت: در این صد روزه به بخشی از قولهای دولت به مردم عمل شد. ثبات نرخ ارز و بازار و به رسمیت شناختن حقوق هسته‌ای ایران از جمله این دستاورد‌ها که در سایه حوصله و تدبیر و با آرامش انجام شد.

وی دادن امید، آرامش و تکریم مردم را وظیفه مسوولان نظام اسلامی عنوان کرد و گفت: خدمت به طبقه ضعیف و محروم و آرامش و اطمینان دادن به آن‌ها وظیفه مسوولان است.

استاندار هرمزگان در ادامه افزود: استان هرمزگان با این ظرفیت عظیم هنوز از جایگاه واقعی‌اش برخوردار نیست.

جادری با اشاره به این موضوع که در برنامه ریزی‌های استانی سند چشم انداز توسعه هرمزگان را سر لوحه کارهای عمرانی در استان قرار می‌دهد، گفت: بر اساس این جمع بندی‌ها شورای برنامه ریزی استان و کارگرو‌ها تشکیل و راهکار‌ها شناسائی و با سرکشی‌های مستمر از پیشرفت طرح‌ها اطلاع پیدا خواهیم کرد.

جادری با اشاره به محرومیت و فقر در مناطقی از هرمزگان گفت: در مناطق شرقی، غربی و شمالی استان شهر‌ها و روستاهائی وجود دارند که از برق، جاده و آب بی‌بهره‌اند و این زیبنده نظام نیست.

وی در ادامه افزود: نه کسی را ملامت و نه مذمت می‌کنیم اما بیش از این می‌شد به مردم استانی که خود تامین کننده و در آمد زا برای دیگران هستند رفاه ایجاد کرد.

مقام عالی دولت تدبیر و امید در استان گفت: تامین حداقل امکانانت معیشتی و زندگانی حق مردم است و مسوولان در فردای قیامت باید پاسخگوی اعمالشان باشند.

جاسم جادری با اشاره به بازدیدش از شهر بندرعباس گفت: در اینجا مناطقی وجود دارد که فاضلاب در کوچه‌های آن رهاست و بهداشت و سلامت مردم در معرض خطر است.

وی اضافه کرد، معتقدم به جای جلسات و گعده‌های دوستانه در ادارات باید با برنامه ریزی منسجم پذیرای درد مردم و رفع مشکلات آنان باشیم.

استاندار هرمزگان با اشاره به این موضوع که اعتبارات تخصیص یافته به پروژه‌های عمرانی استان تکافوی تکمیل طرح‌ها را نمی‌کند، گفت: با برنامه ریزی، عقلانیت، تدبیر و تعامل و هم فکری با موسسات و نهاد‌ها می‌توان مشکلات فرارو را کاهش داد.

جادری در ادامه افزود: مسوولان تعامل سازنده و پرهیز از حاشیه و دوری از درگیری‌های غیر لازم را سر مشق خود قرار دهند.

وی با اشاره به این موضوع که از افراد عقلائی در برخورد با مسائل و مشکلات در معاونت‌ها استفاده خواهد کرد، گفت: عزل و نصب‌ها را بدون هماهنگی انجام ندهید. در چند روز گذشته دو انتصاب یکی با مشاوره و دیگری بدون مشاوره بوده است که باید مشاوره می‌شد.

جادری با اشاره به انتصاب چند مشاور استاندار از حوزه دانشگاه افزود: استفاده از نیروی عالم و عقیل در برخورد با مشکلات سبب مشکل گشایی می‌شود.

به گفته وی، نقد سازنده بدون بغض و مشاوره با افراد دانا و خبیر لازمه مدیریت است.

مقام عالی دولت تدبیر و امید خواستار رفع محرومیت از مردم شرق، غرب و شمال استان شد و گفت: جذب سرمایه گذاری خارجی در این مناطق از رئوس برنامه‌های استانی دولت تدبیر و امید است.

جادری با اشاره به این موضوع که ظرفیت بندرعباس در حال اشباع است، اضافه کرد: باید به سمت تمرکز زدائی از مرکز استان برویم.

وی اضافه کرد، بندرعباس در حال حاضر در چنبره مشکلات زیست محیطی، مسکن و ترافیک غوطه ور است.

استاندار هرمزگان خود را متعهد به انجام تعهدات ساخته شده در دولت گذشته به ویژه در بخش زیر ساخت‌ها دانست و گفت: در بخش آبرسانی، برق رسانی و فاضلاب در مناطق محروم و کمتر برخوردار دولت تمام تلاش‌هایش را انجام خواهد داد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز