خبرگزاری کار ایران

یک مسئول خبر داد؛

آغاز بررسی نهایی خسارت وارده به مزارع ساوه و زرندیه

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۸۰۳۵

مدیرعامل بیمه محصولات کشاورزی شهرستان‌های ساوه و زرندیه گفت: فرایند بررسی نهایی خسارت وارده به مزارع دیم و آبی این شهرستان‌ها به منظور تعیین تکلیف سطح دچار تنش و برآورد مبلغ پرداختی آغاز شد.

به گزارش ایلنا، مهدی آزاد افزود: با توجه به اینکه مهلت بیمه‌نامه‌های اراضی زراعی شهرستان‌های ساوه و زرندیه تا 15 تیرماه بوده است، هم اکنون صندوق بررسی نهایی خسارت‌ها را با سامانه ماهواره‌ای آغاز کرده است.

وی به حجم خسارت‌های وارد شده در برآورده‌های اولیه اشاره کرده و ادامه داد: در بررسی‌های اولیه میزان خسارت وارده به مزارع دیم و آبی این شهرستان‌ها به علت تنش‌های دمایی و خشکسالی 10 تا 100 درصد برآورد شده است.

مدیرعامل بیمه محصولات کشاورزی شهرستان‌های ساوه و زرندیه اظهار داشت: همچنین به علت تنش‌های سرمایی بهاره نیز باغات گردو و بادام شهرستان ساوه متحمل خسارت شده، اما در این تنش‌ها خسارت چندانی به باغات انار وارد نشده است.

آزاد تصریح کرد: در سال زراعی جاری 18 هزار و 981 هکتار از اراضی این شهرستان‌ها زیر پوشش بیمه محصولات کشاورزی قرار گرفته که 17 هزار و 281 هکتار آن مزارع و 1700 هکتار نیز باغات است.

وی بیان داشت: اراضی زراعی بیمه شده این شهرستان‌ها شامل 13 هزار و 158 هکتار گندم دیم، 2412 هکتار گندم آبی، 1306 هکتار جوی دیم، 374 هکتار جوی آبی، 19 هکتار نخود و 12 هکتار کاملینا است.

مدیرعامل بیمه محصولات کشاورزی شهرستان‌های ساوه و زرندیه تأکید کرد: افزون بر 135 هزار هکتار اراضی کشاورزی در شهرستان ساوه وجود دارد که 21 هزار هکتار آن باغات و 114 هزار هکتار دیگر را زمین‌های زراعی شامل می‌شود. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز