خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد:

تشکیل 105 شرکت تعاونی جدید در لرستان

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۶۳۷۴

مدیر کل تعاون کار ورفاه اجتماعی لرستان گفت: طی 9 ماهه سال جاری 105 شرکت تعاونی در بخشهای مختلف اقتصادی در استان تشکیل شد.

سید فرهاد ناصری نیا در گفت و گو با ایلنای لرستان با بیان اینکه تعاون به عنوان یک نهاد کاملا مردمی می‌تواند با یک حرکت جمعی در توسعه اشتغال و اقتصاد موثر باشد، اظهار کرد: مهمترین راه توسعه بخش اقتصادی استان و ایجاد اشتغال پایدار، تقویت و گسترش طرحهای تعاونی به عنوان یکی از ارکان مهم اقتصادی کشور است که باید با همکاری همه نهاد‌ها و دستگاه‌های اجرایی مرتبط مردم و به خصوص جوانان جویای کار را به سمت تشکیل شرکتهای تعاونی تشویق کرد.

وی با اشاره به اینکه تعاون دارای بخش‌های متنوعی است که می‌تواند موجب منجر به جهش تولید شود، افزود: یکی از مزیت‌های شرکتهای تعاونی فعالیت این بخش در همه عرصه‌های اقتصادی، صنعتی، کشاورزی، تولیدی، گردشگری و خدماتی است که اعضا با تجمیع سرمایه‌های خود بدون نیاز به کمک دولت یک واحد تولیدی کوچک و یا بزرگ را تشکیل و موجب رونق آن منطقه و استان شوند.

مدیر کل تعاون کار ورفاه اجتماعی لرستان ادامه داد: امسال با افزایش ثبت و تشکیل طرحهای تعاونی در استان، ۱۰۵ شرکت تعاونی با ۴ هزار ۴۲ عضو و سرمایه‌گذاری بیش از ۲۷ میلیارد تومان به ثبت رسیده که با بهره برداری از این واحدهای تعاونی زمینه اشتغال یک هزار و ۸۲۶ نفر را فراهم می‌کند.

ناصری نیا بیان کرد: از مهم‌ترین راهبردهایی که در دستور کار داریم می‌توان به توسعه مدیریت و توانمندسازی منابع انسانی تعاونی‌ها به واسطه ارائه آموزش‌های لازم، تحکیم تعاملات شبکه‌ای و حرکت به سمت خودکفا شدن تعاونی‌ها، تلاش در جهت افزایش همکاری‌های بین‌بخشی و تأمین مشوق‌ها و منابع مالی موردنیاز تعاونی‌ها اشاره کرد.

وی افزود: در این راستا طی ۹ ماهه امسال بیش از ۲۳ هزار نفر ساعت آموزش در حوزه‌های مدیریتی و توانمندسازی به تعاونگران استان ارائه شده است.

مدیر کل تعاون کار ورفاه اجتماعی لرستان به برنامه‌ریزی و هماهنگی جهت فروش محصولات و تولیدات شرکت‌های تعاونی استان از طریق صادرات اشاره کرد و اظهار داشت: طی نه ماهه سال جاری تاکنون میزان صادرات انجام‌شده توسط شرکت‌های تعاونی استان بالغ بر ۱۹ هزار ۳۳۸ دلار بوده که عمده این صادرات در حوزه خدمات، صنعت، معدن و کشاورزی بوده و از طریق گمرک‌های مختلف انجام شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز