خبرگزاری کار ایران

استاندار لرستان

لرستان در زمینه اشتغال وضعیت خوبی ندارد

asdasd
کد خبر : ۲۳۹۴۵۵

: استان لرستان در زمینه اشتغال وضعیت خوبی ندارد و دارای شاخص نامطلوبی در این زمینه است.

استاندار لرستان گفت: استان لرستان در زمینه اشتغال وضعیت خوبی ندارد و دارای شاخص نامطلوبی در این زمینه است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خرم‌آباد، هوشنگ بازوند، یکشنبه شب، در نشست کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان لرستان گفت: استان لرستان در زمینه اشتغال وضعیت خوبی ندارد و دارای شاخص نامطلوبی در این زمینه است.

استاندار لرستان گفت: اقتصاد کشور یک اقتصاد بانک محور است از این‌رو بانک‌ها باید فعالیت بیشتری داشته باشند.

وی افزود: با توجه به اینکه اقتصاد کشور یک اقتصاد بانک محور است از بانک‌ها انتظار داریم با دستگاه‌های اجرایی مشارکت و همکاری بیشتری داشته باشند، چرا که در غیر این صورت شاهد مشکلات زیادی هستیم.

استاندار لرستان به نقش کمیته امداد و نیاز به توجه به آن اشاره کرد و گفت: وظیفه مضاعفی در کمیته امداد وجود دارد، چرا که با قشرهای آسیب‌پذیر و ضعیف جامعه سر و کار دارد و علاوه بر آن کمیته امداد یادگار ارزشمند امام خمینی(ره) است.

بازوند افزود: کمیته امداد کمک می‌کند که درصدی از جامعه توانمند شود و از این‌رو نیاز به حمایت بیشتر به خصوص از جانب بانک‌ها را دارد و باید توجه داشت که با توجه به مشکلاتی که در منابع بانک‌ها وجود دارد به ایجاد فرصت‌های شغلی کوچک توجه ویژه شود و از این فرصت‌ها استفاده کرد.

وی به بحثوام ازدواج در لرستان اشاره کرد و گفت: در سال ۹۲ حدود ۲۱ هزار نفر بالغ بر ۶۴ میلیارد و تومان وام ازدواج در استان دریافت کردند که در ۹ ماه گذشته به ۲۵ هزار و ۶۸۳ نفر افزایش پیدا کرده است که این ۹ ماه نسبت به کل سال گذشته ۵۷ درصد رشد داشته است.

بازوند با اشاره به افزایش سهم لرستان از صندوق توسعه ملی عنوان کرد: مدیران و مسئولان باید برای استفاده بیشتر از منابع صندوق توسعه ملی تلاش بیشتری انجام دهند و تا پایان بهمن ماه که فرصت هست، این موضوع را در دستور کار قرار دهند، تا استفاده بیشتری از آن برای توسعه استان ببریم.

هوشنگ بازوند افزود: این استان با وجود ظرفیت‌های فراوان نظیر آبشار‌ها، پل‌های تاریخی و… مسولان بخش میراثفرهنگی هنوز نتوانسته‌اند در بخش سرمایه‌گذاری ‌کاری انجام دهند.

وی با بیان اینکه مدیرکل میراثفرهنگی ‌لرستان باید تا اوایل بهمن ماه جاری برنامه ‌میراثفرهنگی ‌در سال آینده را تدوین و برای تصمیم‌گیری به کارگروه اشتغال ارائه دهد، اظهار داشت: ‌از ظرفیت‌های گردشگری ‌لرستان به خوبی استفاده نشده، اما باید تلاش شود برای سال آینده با کار کار‌شناسی در این بخش بیش از یک هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شود.

استاندار لرستان به هتل صخره‌ای خرم‌آباد اشاره کرد و ادامه داد: برای هتل صخره‌ای خرم‌آباد ۱۲ میلیارد اعتبار تصویب شده که در فاز نخست ۶ میلیارد اختصاص یافت و از لحاظ اعتباری هیچگونه مشکلی ندارد و روند مطلوبی را در تمام بخش‌ها طی می‌کند.

وی با بیان اینکه هتل شاپورخواست خرم‌آباد توسط بانک ملت تملک شده که به مهندس بوربور مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری بانک ملت تحویل داده شد، تصریح کرد: ‌در سفر اخیر مسئولان لرستان به دبی یک سرمایه‌گذار اعلام امادگی کرده ‌این هتل را تحویل بگیرد‌.

بازوند خطاب به مدیرکل میراثفرهنگی و گردشگری استان لرستان عنوان کرد: بنا شده ۲۵ آذر امسال برنامه سال ۹۴ این سازمان را تهیه و ارائه دهید که تاکنون این برنامه تدوین نشده لذا ‌برنامه‌ای که برای سال آینده توسط میراثفرهنگی تدوین می‌شود باید حداقل ۸۰ درصد تحقق یابد.

این مسئول خطاب به مسئولان سازمان میراثفرهنگی استان لرستان گفت: طبق برنامه‌ای که میراثفرهنگی برای سال آینده فراهم کرده باید ۲۸۰ میلیارد تومان در بخش میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان لرستان سرمایه‌گذاری شود که ‌به نظر می‌رسد باید به یک هزار میلیارد تومان افزایش یابد، زیرا ‌لرستان یک استان باظرفیت است.

بازوند تصریح کرد: در برنامه سال آینده میراثفرهنگی باید نحوه سرمایه‌گذاری توسط بخش خصوصی و تسهیلات دولتی مشخص و با دستگاه‌های مرتبط مانند فرمانداری‌های شهرستان‌ها، اداره کل اوقاف لرستان، شهرداری‌ها و… تفاهمنامه‌ای امضا شود تا هر کدام از این ادارات و سازمان‌ها به وظیفه خود عمل کنند و بدانند در سال آینده در زمینه گردشگری چه وظیفه‌ای دارند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز