خبرگزاری کار ایران

معاون استانداری لرستان:

ایجاد زمینه برای اصلح‌گزینی و رشد سواد انتخاباتی مردم از وظایف اصحاب رسانه است

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۰۲۰۰

معاون سیاسی ،امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان ایجاد زمینه برای اصلح‌گزینی و رشد سواد انتخاباتی مردم را از وظایف اصحاب رسانه دانست و گفت : تلاش در راستای مشارکت حداکثری از رسالت‌های رسانه باهدف شناخت مردم از کاندیداها در انتخاب فرد اصلح است.

به گزارش  ایلنا، احسان یاوری در نشست خبری با اصحاب رسانه و خبرنگاران، امنیت، آرامش و تضمین سلامت انتخابات یکی از مولفه‌ها و شاخص‌های انتخابات عنوان کرد و اظهار داشت: در این زمینه، وظیفه متولیان امر است که تمام تلاش خود را به کار گیرند وتلاش همه دستگاه‌ها در کشور و لرستان در راستای ایجاد امنیت و سلامت انتخابات است.

وی ویژگی‌های انتخابات تراز انقلاب اسلامی را در رجوع به کلام امامین انقلاب دانست و افزود:مهمترین این شاخص‌ها مشارکت حداکثری است که وظیفه‌های همگانی ، در اولویت امر و توصیه و مورد تاکید امامین انقلاب است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان، قانون‌گرایی را یکی دیگر از مؤلفه‌های برگزاری انتخابات سالم دانست و گفت: برگزاری انتخابات با رعایت مر قانون در راستای جلب اعتماد و اطمینان مردم در اجرای انتخابات از ضروریات است که سلامت انتخابات را رقم می‌زند.

وی میثاق مشترک همه برگزار کنندگان و شرکت‌ کنندگان در انتخابات دوره دوازدهم را مر قانون و منویات قانونی دانست و افزود: رعایت اصل بی‌طرفی وعمل به قانون در اجرای انتخابات فصل‌الخطاب است که تلاش مسئولان نیز در این زمینه است.

یاوری یادآورشد: انتخابات دوازدهمین دوره مجلس باید فراگیر باشد چراکه محدود به گروه یا جریان خاصی نیست، بنابراین رقابتی بودن و فراگیر بودن انتخابات به عنوان امری همگانی باید در سایه رقابت سالم و بدون نقض قانون باشد.

معاون سیاسی ،امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان گفت:در انتخابات میزان ارزیابی و تشخیص درست مردم در انتخاب افراد به فعالیت اصحاب رسانه بسته است که در مشارکت حداکثری تاثیر بسزایی دارد.

وی اخلاق مداری را  لازمه رقابت سالم دانست و افزود:اخلاق‌مداری و رعایت اصول اخلاقی یکی دیگر از مؤلفه‌های برگزاری انتخابات سالم است که نباید آن را فراموش کرد و افراد باید از دروغ، تهمت، افترا، نشر اکاذیب، فحاشی و بددهنی در این عرصه به جد خودداری کنند و این خط قرمز انتخابات در لرستان است.

یاوری بر اصلح‌گزینی در انتخابات دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی در لرستان تاکیدکرد و یادآور شد: تعهد و تخصص بر اساس شاخص‌های انتخاباتی، ۲ معیار در انتخاب فرد اصلح همراه با پایبندی به اسلام و قانون اساسی باطهارت نفس و پاک‌دستی است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک میلاد حضرت زینب و کبری(س) ، روز پرستار و گرامی‌داشت هفته بسیج حمایت خود از مردم مظلوم غزه اعلام وجنایات اسرائیل در غزه را محکوم کرد.

وی گفت: تاخیر در برگزاری نشست پیرامون انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی دال بر بی‌توجهی به این مقوله مهم نیست و دولت قدردان زحمات خبرنگاران استان که یاوران صدیق کارگزاران و دولت‌مردان هستند و این خلوص و دغدغه‌مندی به اثبات رسیده را می‌داند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز