خبرگزاری کار ایران

معاون اعضای صندوق اعتباری هنر ؛

کار جذب اعضای صندوق هنر بر مبنای خردجمعی صورت می‌پذیرد

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۰۹۷۶

معاون اعضای صندوق اعتباری هنر گفت: کار جذب اعضای صندوق بر مبنای خردجمعی صورت می‌پذیرد.

به گزارش ایلنا، مسلم کریمی امروز سه شنبه در کارگاه آموزشی توجیهی طرح"بهبود" با بیان اینکه صندوق اعتباری هنر از ابتدای تاسیس تا به امروز وظیفه حمایت از هنرمندان را برعهده داشته است، اظهار داشت: این صندوق در راستای حمایت بیمه‌ای به عنوان یکی از حمایت‌های پایه‌ای تاسیس شده و با توجه به استقبال از صندوق، روز به روز بر فعالیت‌های حمایتی آن نیز افزوده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در ابتدای دولت سیزدهم ۸۵ هزار نفر عضو این صندوق بودند که حال به ۱۰۳ هزار نفر رسیده است، اضافه کرد: طی این مدت نزدیک به ۲۰ هزار نفر، عضو صندوق شده‌اند و بیش از ۱۴ هزار بیمه شده جدید معرفی و تحت پوشش قرار گرفته‌اند.

معاون اعضای صندوق اعتباری هنر بیان کرد: متاسفانه تمامی اعضای صندوق، هنرمند نبودند و وظیفه ما صیانت از حقوق هنرمندان است بنابراین باید هنرمند و غیرهنرمند از یکدیگر تفکیک شوند چراکه از بیت‌المال پرداخت‌هایی به افرادی که هنرمند نیستند در حال انجام است.

وی خاطرنشان کرد: طی دو سال آخر عمر دولت قبل در عضوگیری صندوق وقفه افتاد و حدود ۲۰ هزار متقاضی داشتیم که نیاز به اصلاح فرآیند بود. ملاک عضویت بارگذاری مستندات و مدارک شد و تنها ۱۰ درصد آنان مدرک‌های خود را بارگذاری کردند که نزدیک به ۲۰۰۰ نفر هستند.

کریمی ادامه داد: همین موضوع سیستم‌های نظارتی را حساس کرد تا تاکید جدی روی بازنگری عضویت‌گیری‌ها داشته باشند.

به گفته وی در برآورد اولیه‌ای که صورت گرفته حداقل ۱۰ هزار نفر غیرهنرمند عضو صندوق هستند که سالیانه حدود ۱۵۰ میلیارد تومان تنها برای بیمه تامین اجتماعی آنان پرداخت می‌شود.

معاون اعضای صندوق اعتباری هنر تصریح کرد: این اعتبار متعلق به هنرمندان است و باید به دست آنان برسد؛ برای همین طرح ساماندهی تدوین و به استان‌ها ابلاغ شد. همچنین کارگروه‌ها تعریف شدند تا به این مسئله نگاه تخصصی داشته باشند و کار جذب و شناسایی اعضا بر اساس خرد جمعی پیش رود.

وی بیان کرد: اگر نواقص مرتفع شوند آیندگان به ما ایراد نخواهند گرفت؛ ما خود را حامی هنرمندان می‌دانیم و امیدواریم در این مسیر هنرمند واقعی را تحت پوشش صندوق قرار دهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز