خبرگزاری کار ایران

فرمانده سپاه انصار المهدی(عج) زنجان در همایش روز بسیج رسانه:

امروز اصحاب رسانه، وظیفه‌ای سخت و سنگین بر عهده دارند

asdasd
کد خبر : ۲۴۱۵۴۱

مطبوعات و رسانه ها باید یک مدرسه سیار باشند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان، گفت: اصحاب رسانه بزرگوارانه و منصفانه عمل می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، سردار جهانبخش کرمی، دیروز یکشنبه(۲۱دی) در همایش گرامیداشت روز بسیج رسانه استان زنجان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه شهدای رسانه اظهار داشت: شهید رهبر به عنوان یکی از شهدای رسانه موجب شده تا امروز به عنوان روز بسیج رسانه نامگذاری شود.

سردار کرمی با بیان اینکه این جلسه با رسالت سنگین در قبال شهدا، امام، ولایت و امت ایران اسلامی برگزار شده است، افزود: از دیدگاه امام بالا‌ترین چیزی که می‌تواند انقلاب را به ثمره رسانده و به خارج صادر کند، تبلیغات صحیح است.

این مسئول با اشاره به اینکه ما موظفیم اسلام را در همه جهان معرفی کنیم، افزود: مطبوعات باید یک مدرسه سیار باشند.

فرمانده سپاه انصار المهدی(عج) استان زنجان با بیان اینکه شهدا قلم‌ها را می‌سازند و قلم‌ها شهید ساز هستند، افزود: با تبلیغات صحیح باید اسلام را آنگونه که هست

سردار کرمی با اشاره به دیدگاه‌های رهبری در خصوص رسانه گفت: از دیدگاه رهبری باید با ابزار هنر در برابر توطئه‌های دشمنان ایستادگی کرد.

وی با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس رزمندگان حسین وار جنگیدند و حسین وار شهید شدند، افزود: دوران دفاع مقدس جنگ بین ایران و عراق و بحثجغرافیای نبود، بلکه جنگ جهانی بود که سرنوشت انقلاب و اسلام را مشخص می‌کرد.

فرمانده سپاه انصار المهدی(عج) استان زنجان گفت: رزمندگان آنروز احساس تکلیف کرده و به رسالت خویش عمل کردند و امروز هم باید اصحاب رسانه به وظیفه سنگین خود عمل کنند.

سردار کرمی با اشاره به نقش رزمندگان در دوران دفاع مقدس افزود: روحیه ایمان، جهاد و شهادت، عشق به امام و ولایت موجب شد تا پیروزی‌های مطلوبی در این دوران به دست آید.

وی رسالت امروز بسیج رسانه را دفاع از اسلام، انقلاب، خون شهدا و حماسه‌ها با روحیه خرمشهری و شلمچه‌ای عنوان کرد.

این مسئول در استان زنجان، یادآور شد: با روحیه بسیجی و انقلابی بسیج رسانه استان زنجان کار خود را آغاز کرده است که در جذب ۴۰۰ نفر از اصحاب رسانه استان از برنامه‌های این سازمان در زنجان است.

سردار کرمی گفت: تا کنون ۳۵ درصد این تعداد در چهار ماه گذشته به سازمان بسیج رسانه استان جذب شده‌اند.

آیت الله شیخ علی خاتمی هم در ادامه این مراسم با تبریک ایام ولادت پیامبر گرامی اسلام اظهار داشت: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی دشمن، رسما و عملا درصدد از بین بردن انقلاب اسلامی بود.

امام جمعه زنجان، با بیان اینکه پیروزی انقلاب اسلامی موجب شد تا ایران از زیر استعمار غرب خارج شود، تصریح کرد: با پیروزی انقلاب منافع آمریکا در ایران از دست رفت.

وی با اشاره به اینکه منابع اقتصادی ایران برای آمریکا مهم بود اما حیاتی نبود، افزود: اما آمریکا با همه نیرو وارد میدان شد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با بیان اینکه بازتاب اقدام آمریکا علیه ایران در معرض خطر گرفتن منافع آمریکا بود، تصریح کرد: باید علت دشمنی ۳۶ ساله آمریکا با ایران بررسی شود.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه علت دشمنی‌های آمریکا با ایران خطرناک بودن ایران اسلامی برای این دولت بود، افزود: آمریکا از بیداری اسلامی وحشت داشت.

وی با اشاره به اینکه ایران مستقل که کاری به کشورهای دیگر نداشته باشد، موجب ناراحتی آمریکا نمی‌شود، خاطر نشان کرد: ایران به عنوان کشوری که مدل و الگوی سایر کشور‌ها است، مشکل آمریکا محسوب می‌شود.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه ایران خارج از چارچوب و تقسیم بندی‌های شرق و غرب راه استقلال را در پیش گرفت، افزود: این مسئله برای آمریکا مسئله مهمی است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه در عرض ۳۶ سال گذشته توطئه‌های آمریکا علیه ایران همواره وجود داشته است، افزود: در حال حاضر در آمریکای لاتین جنبش‌هایی شکل می‌گیرد که به اسلام نزدیک‌تر است.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه رشد آمریکایی در ۲۴۰ سال گذشته بادکنکی بوده است، افزود: امروز پرچم آمریکا در افغانستان به عنوان نماد شیطانی به آتش کشیده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه آمریکا در حال حاضر با همه توان، وارد صحنه شده است، تصریح کرد: تلاش آمریکا، سقوط انقلاب یا حداقل نفوذ یک درصدی در ایران است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با بیان اینکه دوران دفاع مقدس، برنامه آمریکا برای براندازی نظام اسلامی به هم ریخت، تصریح کرد: حمله نظامی فکر آمریکا علیه ایران نیست.

آیت الله خاتمی با اشاره به اینکه برخی افراد، تنها دستکش مخملی را می‌بینند، افزود: باید دست چندنی که زیر دستکش مخملی پنهان شده است را نیز دید.

وی با بیان اینکه اروپایی‌ها طعع تلخ تجهیز آدمکش‌ها را می‌کشند، افزود: کسی که چاهی برای دیگران تدارک ببیند خودش در آن غرق می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با اشاره به نقش رسانه‌ها در تبیین اهداف دشمنان گفت: باید رسانه‌ها در زمینه اهداف دشمنان تبیین کنند.

وی با بیان اینکه مدبرانه و عاقلانه مطالب در رسانه‌های استان زنجان بر روی خروجی‌ها قرار می‌گیرد، افزود: اصحاب رسانه بزرگوارانه و منصفانه عمل می‌کنند.

امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه ما شهامت نه گفتن در مقابل آمریکا را داشته‌ایم، افزود: هیچ ابرقدرتی را قبول نداریم.

وی گفت: قلم‌های اصحاب رسانه می‌تواند جامعه را آرام کرده و روحیه امید و امیدواری را بالا ببرد.

در ادامه این مراسم که تا شامگاه دیروز به طول انجامید، اصحاب رسانه عضو بسیج رسانه استان زنجان بازدیدی نیز از شرکت ملی سرب و روی ایران داشتند که بهزاد لازمی، مدیرعامل شرکت ملی سرب و روی ایران، با ارائه گزارش از وضعیت کنونی این شرکت بعد از تعطیلی این واحد صنعتی در استان زنجان، گفت: شرکت ملی سرب و روی ایران جزو صنایع آلاینده استان زنجان نیست.

لازمی در این راستا ادامه داد: این شرکت در یک زمین ۵۲۰ هکتاری و در ۱۲ کیلومتری شهر زنجان و با تکنولوژی منحصر به فرد احداثشده است.

لازمی، در ادامه با اشاره به پلمب بودن واحد سرب شرکت ملی سرب و روی ایران اظهار داشت: باید متوجه بود که از مجموع ۴۲۰ هزار تن سرب تولیدی ایران در این شرکت که در بهترین وضعیت توان تولید ۱۰ هزار تن شمش سرب را دارد و این مسئله باید روشن شود که بقیه محصولات در کجا و تحت چه شرایطی تولید می‌شود.

مدیرعامل شرکت سرب و روی ایران، همچنین به اقدامات انجام شده برای رفع مشکلات موجود در این شرکت اشاره کرد و گفت: جایگزینی بیش از ۳ هزار اصله درخت سیب با نهال‌های غیر مثمر در این راستا انجام شده است.

این مسئول صنعتی در استان زنجان، در بخشی از سخنان خود متذکر شد: همه اقدامات انجام شده در شرکت سرب و روی ایران در راستای کاهش دغدغه‌های مردمی است که درست یا غلط تحت تاثیر تبلیغات قرار گرفته و این شرکت را منبع آلودگی‌ها می‌دانند.

لازمی همچنین با اشاره به ادامه تلاش‌ها و مذاکرات با مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان برای رفع مشکلات موجود برای ادامه فعالیت واحد سرب شرکت ملی سرب و روی ایران افزود: اقدامات اصلاحی مورد نیاز در این شرکت هم عملیاتی شده است.

* محدودیت‌های فعالیت رسانه‌ای

وی به مشکلات موجود در فعالیت‌های رسانه‌ای برای شرکت سرب و روی ایران، طی چند وقت بعد از پلمب واحد سرب آن اشاره کرد و گفت: مدیران شرکت برای حل این مشکل از روش اقناع چهره به چهره برای گروه‌ها و اقشار مختلف مردم(فراهم کردن امکانات برای حضور گروهی مردم در شرکت) استفاده کرده است که موثر واقع شده است.

مدیرعامل شرکت ملی سرب و روی ایران این شرکت را متعلق به مردم شهر دانست و اضافه کرد: در راستای این نگرش است که مدیران شرکت، طی ۱۹ ماهی که از تعطیلی واحد سرب آن گذشته است، اقدامی برای اخراج کارکنان نکرده، بلکه از وجود آن‌ها برای انجام اقدامات اصلاحی استفاده کرده‌اند.

این مسئول در استان زنجان با تاکید بر اینکه مدیر عملگرا است و به هیچ وجه کار سیاسی نمی‌کند، اظهار داشت: هر کس دلیلی و مستندی علمی مبنی بر ایجاد آلودگی در این شرکت را دارد ارائه کند تا مورد برسی قرار گیرد.

*مشکوک بودن فعالیت‌ها برای تعطیل شدن صنایع کشور

لازمی در ادامه با تشریح مشکلات پیش آمده برای واحدهای صنعتی دیگر استان‌ها تاکید کرد: با توجه به مشابهت اقدامات انجام شده در استان زنجان به دلیل سرب با این استان‌ها در مورد صنایع دیگر، آیا نباید فکری در این مورد انجام شود که شاید هدف از این اقدامات به فلج کردن صنعت کشور در این شرایط خاص است؟

وی، با تاکید مجدد بر تلاش برای رفع دغدغه‌های مردمی در مورد آلوده بودن صنعت سرب افزود: درخواست مردم برای داشتن هوای پاک حق است. ولی باید به این مردم اطلاع رسانی شود که منبع این آلودگی شرکت ملی سرب و روی ایران نیست.

مدیرعامل شرکت سرب و روی ایران تاکید کرد: این شرکت به واسطه اقدامات انجام شده از لیست صنایع آلاینده استان زنجان خارج شده است.

شرکت ملی توسعه سرب و روی ایران ۳۲۲ میلیون سهم با ۳ هزار ۴۰۰ سهامدار دارد که ۱۳۰ هزار سهم آن متعلق به توسعه روی و ۶۰ هزار نفر آن‌ها زنجانی هستند.

واحد سرب شرکت ملی سرب و روی ایران ۲۳ مرداد ماه سال گذشته و بعد از یک تجمع واعتراض مردمی پلمپ شده است.

لازم به ذکر است اسپانسر مالی برگزاری همایش گرامیداشت روزبسیج و رسانه استان زنجان را شرکت ملی سرب و روی ایران بر عهده داشت.

حضور اعضای بسیج رسانه و برخی مسئولین صنایع استان در دفتر نماینده ولی فقیه وامام جمعه زنجان، اولین برنامه صبح دیروز این مراسم و همایش گرامیداشت ۲۱ دی بود و ادامه برگزاری این مراسم نماز ظهر و عصر، صرف ناهار، بازدید از نمایشگاه این شرکت و ارائه گزارش دراین زمینه، نشست خبری مدیر عامل شرکت ملی سرب و روی ایران با خبرنگاران و بازدید از این شرکت و برگزاری مسابقات ورزشی رشته‌های دارت، بدمینتون و تنیس روی میز از جمله برنامه‌های روز گذشته دراین خصوص بوده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز