خبرگزاری کار ایران

نماینده ولی فقیه در استان؛

وضعیت اشتغال در لرستان با دادن تسهیلات حل نمی شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۶۴۳۷

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد با اشاره به وضعیت نامطلوب اشتغال گفت: وضعیت اشتغال در لرستان با دادن تسهیلات ۳۰ تا ۴۰ میلیونی حل نخواهد شد.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام و المسلمین سید احمد رضا شاهرخی در خطبه های نماز جمعه به سفرهای رئیس جمهور به کشورهای مختلف برای بهبود جایگاه ایران در سطح بین‌الملل اشاره و از تلاش‌های وی برای حل مشکلات به‌ویژه در استان‌ها قدردانی کرد و اظهار داشت: استان لرستان با داشتن ظرفیت‌هایی در حوزه کشاورزی، دامپروری، صنعت، گردشگری و آب هنوز به جایگاه واقعی خود در حوزه تولید و اشتغال نرسیده و وعده‌های رئیس‌جمهور در سفر به لرستان برای رفع بیکاری همچنان محقق نشده است.

وی به ۲۴۰ بار تأکید و بیش از ۴۰ دیدار متعدد خود با مسئولان کشوری برای حل مشکل بیکاری جوانان در استان اشاره کرد و افزود: وضعیت اشتغال در لرستان با دادن تسهیلات ۳۰ تا ۴۰ میلیونی حل نخواهد شد و باید در این باره اقدامات مؤثری انجام شود.

امام‌جمعه خرم‌آباد به بیکاری ۷ هزار فرزند شاهد و ایثارگر، رها شدن طرح برج‌های دوقلوی خرم‌آباد، هتل صخره‌ای و پادگان ۰۷ اشاره کرد و گفت: از مسئولان انتظار می‌رود تمام تلاش خود را برای رفع مشکلات استان به کار گیرند.

حجت‌الاسلام شاهرخی یادآور شد: صنعتی که بتواند بیکاری را در لرستان کمتر کند ، مشاهده نمی شود که باید الزامات استان صنعتی در آن ایجاد شود ، در حالیکه برخی از استان های همجوار ما به علت اشباع شدن از صنعت، محیط زیست آلوده دارند ، اما لرستان بی بهره از صنعتی است که اشتغال قابل توجهی را ایجاد کند.

وی افزود: لرستان اگر استانی کشاورزی در نظر گرفته شده است، باید الزامات مربوطه در آن مهیا و سدها تکمیل شود تا شبکه های آبیاری به زمین های کشاورزی برسد و صنایع تبدیلی و دیگر امکانات مورد نیاز فراهم شود.

امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه ۲۳ ماه از سفر هیات دولت به لرستان گذشته است، اظهار داشت: برخی از مشکلات مردم متدین و انقلابی استان برطرف نشده و رفع آن نیازمند تسهیلات، بسترهای اشتغالزایی و حمایت همه جانبه است.

وی با اشاره به ظرفیت های طبیعی لرستان تاکید کرد: این استان دارای ظرفیت های بی نظیر گردشگری است اما فاقد زیرساخت های لازم است.

حجت‌الاسلام شاهرخی همچنین با اشاره به دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پایان ثبت‌نام داوطلبان گفت: باتوجه‌به اینکه هیأت‌های اجرایی تشکیل شده و مرحله رسیدگی به صلاحیت‌ها آغاز شده است از دست‌اندرکاران انتظار می‌رود امنیت، مشارکت و سلامت را موردتوجه قرار دهند و هیأت‌های اجرایی نیز در احراز صلاحیت‌ها بر اساس قانون عمل کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز