خبرگزاری کار ایران

استاندار لرستان:

تحولات انقلاب اسلامی رهاورد خون هزاران لاله سرخی که در راه حق جان خود را نثار کردند

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۲۱۰۴

استاندار لرستان گفت: تحولات انقلاب اسلامی رهاورد خون هزاران لاله سرخی بوده که عاشقانه در راه حق و حقیقت دین و ملت جان خود را نثار کردند.

به گزارش ایلنا، فرهاد زیویار روز شنبه - ششم آبان ماه -  در کنگره ملی ۶۵۵۵ شهید لرستان با اشاره به الگوسازی مقاومت ملت ایران عنوان کرد: الگوسازی از ملت ایران تا آنجا پیش رفت که اثرگذاری انقلاب اسلامی را هزاران کیلومتر از مرزهای زمینی کشور فراتر برد که این به یمن وجود رزمندگان اسلام و شهدای بزرگ این مرز و بوم حاصل شد.

وی افزود: باب شهادت از اول خلقت به روی بشر باز بوده اما تاریخ تحولات انقلاب اسلامی نشان می دهد که حفظ این سرزمین و ارزش های آن رهاورد خون هزاران لاله سرخی بوده که عاشقانه در راه حق، حقیقت، دین و ملت، فدا شدند.

استاندار لرستان با تاکید بر اینکه اگر شهدا نبودند ما هم نبودیم افزود: مدت های مدیدی است که جهاد، مبارزه و مقاومت در مقابل استکبار همه اجزای کشور، دولت و ملت ما را تحت تاثیر قرار داده است و اگر طی دوره معاصر، نظام استکبار برای ما جنگ و جدل ایجاد و حتی مولفه های هویتی ما را تهدید می کند، اصلی ترین نقطه برای مقابله با آن، مقاومت بوده است.

زیویار اظهار کرد: جبهه های متعددی در زمان و مکان برای مقابله با دشمن ایجاد شده است، در جاهایی به نام جهاد اقتصادی، در مقاطعی به نام دفاع مقدس و در زمان هایی نیز به نام مقابله با فتنه و اغتشاش شکل گرفته و گویی مقاومت با پیروزی انقلاب اسلامی و وقایع پس از آن همزاد و هم نام شده است.

وی عنوان کرد: اکنون که در حال برگزاری بزرگداشت شهدای استان هستیم، مردم فلسطین و غزه در حال مبارزه با رژیم آپارتاید و نژادپرست اسراییل هستند و این رژیم ورشکسته و غاصب تنها با نسل کشی و کشتار غیرنظامیان قدرت خود را نشان می دهد.

استاندار لرستان با بیان اینکه اسراییل در میدان نبرد حریف جبهه های مقاومت نخواهد بود ادامه داد: راه شهیدان مقاومت تداوم دارد و اسراییل حریف آنها نخواهد شد.

وی همچنین گفت: تعابیر مقام معظم رهبری درخصوص مردم لرستان خداقوتی به همه دست اندرکاران اجلاسیه بود و تاکید ایشان بر دلاوری، شجاعت، رفاقت، صداقت و وفاداری نشان از وجود این خصایل بین مردم لرستان بود و این ویژگی ها بین شهدای لرستانی و شهدای لرتبار بیشتر است چراکه دلاورانه، شجاعانه و وفادارانه با فدا کردن جان خود برای ملت، مستحکم ایستادند.

زیویار با بیان اینکه مسوولیت امروز ما بزرگداشت ۶ هزار و ۵۵۵ شهید استان است بیان کرد: طی چند سال گذشته که ستاد کنگره آغاز به کار کرد، فضای استان به برکت نام و یاد شهدا معطر شد و آنچه که به وضوح شاهد آن بودیم مسابقه برادرانه بین همه نهادها، اصحاب رسانه و گروه های مختلف، صدا و سیما، مدارس، حوزه های علمیه و روحانیت، ظرفیت های علمی، هنری، بازار، اصناف، رده های مختلف سپاه و بسیج، دانشگاه ها، مساجد، قوای مسلح و محلات بود که همه در این زمینه میدان داری کردند و دستاوردهای بسیار ارزشمندی نیز حاصل شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز