خبرگزاری کار ایران

فرماندار پلدختر:

اقدام‌های فرهنگی باید زیر بنای اصلی برنامه‌های پیشگیرانه در حوزه اعتیاد باشد

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۰۰۵۰

فرماندار پلدختر گفت: اقدام‌های فرهنگی باید زیر بنای اصلی برنامه‌های پیشگیرانه در حوزه اعتیاد باشد.

به گزارش ایلنا، حمید خادم در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر پلدختر اظهار اشت: ریشه کنی و مبارزه با مواد مخدر کاری آسان نیست و نیازمند هم افزایی بین بخشی و اجرای طرح‌های فرهنگی است.

وی افزود: دستگاه‌های فرهنگی و متولیان این امر از جمله آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها و سایر دستگاه‌ها می‌توانند در تدوین برنامه‌های فرهنگی در راستای پیشگیری از اعتیاد موفق عمل کنند.

 فرماندار پلدختر گفت: بسته‌های فرهنگی باید در کنار اقدام های پیشگیرانه در راستای مبارزه با مواد مخدرو شیوع اعتیاد به آن وجود داشته باشد.

 وی هزینه در حوزه فرهنگی را سرمایه گذاری دانست و افزود: دستگاه های فرهنگی به ویژه دانشگاه ها در ایجاد زیرساخت های تاثیر گذار در ارتقا فرهنگ از جمله در مبارزه با مواد مخدر بیشتر از فعالیت‌های فعلی ورود کرده و تاثیرگذار باشند.

 خادم با بیان این که طرح یاریگران زندگی در روستا می‌تواند زمینه صیانت از نسل جوان و نوجوان را فراهم آورد، یادآور شد: طرح یاریگران روستا که در جلسه از سوی بخشداران پلدختر و دبیر شورای هماهنگی مواد مخدر شهرستان مطرح شد طرحی مناسب و رضایت بخش است و اما تاثیر این طرح‌ها و دستورالعمل‌ها به میزان دقت عمل در اجرا بستگی دارد.

وی بر افزایش تلاش اداره‌های متولی مبارزه با مواد مخدر در شهرستان تاکید کرد و افزود: به‌رغم تلاش و زحمات متولیان امر، انجام شرح وظایف اداره‌ها قابل تقدیر است اما فعالیت‌های فعلی کافی نبوده و رضایت بخش نیست و انتظار  از آنها بیشتر است.

فرماندار پلدختر بررصد و بازبینی فعالیت‌های حوزه مبارزه با مواد مخدر پیش از تشکیل جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان تاکید کرد و گفت: برنامه‌های مربوط به این فعالیت‌ها از سوی اداره‌های مرتبط باید مورد بررسی قرار گیرد تا چنانچه نیاز به مساعدت و همکاری سایر اداره‌ها باشد، نسبت به این امر اقدام شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز