خبرگزاری کار ایران

استاندار مازندران:

وضعیت اعتیاد به مواد مخدر در استان نامطلوب است

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۸۶۵۰

استاندار مازندران وضعیت اعتیاد در استان را نامطلوب عنوان کرد و تاکید کرد که باید تلاش کنیم وضعیت اعتیاد استان را صفر کنیم.

به گزارش ایلنا، سیدمحمود حسینی‌پور عصر امروز چهارشنبه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر وضعیت اعتیاد در استان را نامطلوب عنوان کرد و با ابراز نگرانی از اینکه اعتیاد از سالمندان به جوانان رخنه پیدا کرده است، گفت: البته مصرف مواد مخدر از سنتی به صنعتی افزایش پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه تولید مواد صنعتی در استان بیداد می‌کند، افزود: مصرف مواد مخدر حتی در مدارس، دانشگاه‌ها و خوابگاه‌ها رسوخ پیدا کرده است که این موضوع بسیار نگران کننده است.

استاندار مازندران با تأکید بر اینکه وظایف دستگاه‌ها به طور مشخص باید تعیین شده و دستگاه‌های مسئول نیز نظارت‌ها را افزایش دهند، گفت: شرایط ما در استان شرایط مناسبی نیست و همه مسئولان در این حوزه به‌طور جد پای کار باشند.

وی به اغتشاشات اخیر اشاره کرد و با بیان اینکه بیش از ۷۰ درصد از دستگیرشدگان مواد صنعتی مصرف می‌کنند به این موضوع مهم هشدار داد و خواستار تحول اساسی در این بخش شد.

حسینی‌پور با بیان اینکه رسانه‌ها نیز در فرهنگ‌سازی و کاهش این معضل نقش موثری دارند از رسانه‌ها خواست همراه با دیگر مسئولان در این بخش گام‌های موثری بردارند.

وی با تاکید بر اینکه باید تلاش کنیم تا این خطه سبز از شمال کشور به‌طور واقعی بدون اعتیاد شود، ادامه داد: همه دستگاه‌ها باید در این حوزه فعال شوند.

حسینی‌پور گفت: اگر به تکلیفمان خوب عمل نکنیم «حق‌الناس» است؛ جامعه‌ای که اعتیاد در آن رشد می‌کند آن جامعه بیمار است و می‌تواند در همه  حوزه‌ها تاثیر منفی بگذارد.

استاندار مازندران تاکید کرد که همه با جدیت و احساس مسئولیت افزون‌تر در کاهش این معضل اجتماعی پای کار بیایند.

وی افزود: طبق قانون شهرداری‌ها در این بخش مسئولیت دارند و باید با مسئولیت‌پذیری بیشتر چهره شهر را از اعتیاد پاک‌ کنند.

حسینی‌پور با بیان اینکه حالم از وضعیت اعتیاد در استان خوب نیست برنامه‌ریزی مناسب را در پاکسازی این وضعیت مهم دانست و گفت: در این خصوص می‌توان از افراد مجرب بهره‌گیری کرد تا تولید مواد مخدر صنعتی در استان به صفر برسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز