خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد:

حوادث ناشی از کار در لرستان 19 درصد کاهش یافت

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۷۸۳۵

سرپرست اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: با توجه به نظارت های مستمر و بازرسی از واحدهای اقتصادی استان، کاهش حوادث ناشی از کار در 5 ماهه نخست سال جاری 19 درصد کاهش یافت .

سید فرهاد ناصری نیا در گفت و گو با ایلنای لرستان با بیان اینکه مهمترین وظیفه وزارت کار صیانت از نیروی کارگری به ویژه در بحث ایمنی و بهداشت کار است، اظهار کرد: امروزه پیشگیری از حوادث ناشی از کار هدف نهایی در بازرسی‌ها از بنگاه‌های اقتصادی به شمار می‌رود که می‌تواند در کاهش هزینه‌‌های اضافی ناشی از حوادث موثر باشد و از سویی دیگر به دلیل منافع بلند مدت اقتصادی و اجتماعی از جمله حفظ نیروی کار، قدرت تولید و کیفیت، باعث ایجاد انگیزه در کارفرمایان و ایجاد امنیت شغلی می‌شود.

وی به افزایش بازرسی ها از نقاط و واحدهای پرخطر در استان اشاره کرد و افزود: طی 5 ماهه نخست سال جاری بازرسان کار این اداره کل یک هزار و 666 مورد بازرسی از واحدهای اقتصادی پر خطر انجام دادند که این بازرسی های تخصصی منجر به کاهش 19 درصدی حوادث کارگری نسبت به مدت مشابه در سال قبل داشته است.

سرپرست اداره کل تعاون کار ورفاه اجتماعی لرستان واحدهای تولیدی و کارگری را امروز از حساس‌ترین فضاها جامعه عنوان کرد و گفت : بازرسان کار در این برهه اقتصادی باید با ورود به موقع در در بنگاه‌های اقتصادی استان مسائل حقوق و دستمزد و ایمنی کار و حفاظت فنی، مانع بروز مشکلات برای این قشر زحمتکش شوند.

ناصری نیا با تاکید بر اهمیت بازرسی کار و جایگاه ویژه بازرسان کار در تحقق آرمان‌ها و اهداف وزارت متبوع، عنوان کرد: با برنامه ریزی های انجام شده توسط بازرسان کار در آگاهی نیروی انسانی نسبت به عوامل تهدید کننده در کار و شناسایی مکانهای نا ایمن در کارگاه‌ها، طی 5 ماهه نخست امسال سه هزار و 460 مورد بازرسی موردی و ادواری برنامه ریزی شده  از واحدهای اقتصادی سطح لرستان انجام شده است.

وی بیان کرد: بازرسان کار علاوه بر نظارت‌های روتین که از طریق بازرسی از کارگاه‌ها صورت می گیرد موارد، نظارت غیر مستقیم بر واحد از طریق استقرار مسئول ایمنی در کارگاهها، توجه به نظارت بر تشکیل و فعالیت کمیته های حفاظت فنی و بهداشت کار، نظارت بر عمکرد ایمنی پیمانکاران از طریق صدور صلاحیت ایمنی پیمانکاری، توجه و نظارت بر آموزش ایمنی کارگران و کارفرمایان از طریق مراجع ذی صلاح، نظارت بر رعایت استانداردهای تجهیزات و ماشین‌آلات و اخذ تأییدیه‌های لازم از مراجع ذی‌صلاح را برای کاهش حوادث ناشی از کار انجام می‌دهند.

سرپرست اداره کل تعاون کار ورفاه اجتماعی لرستان اظهار داشت: در این راستا در 5 ماهه امسال 79 جلسه کمیته های حفاظت فنی و بهداشت کار در واحدهای اقتصادی سطح استان برگزار شده و الزمات رعایت موارد ایمنی و حفاظت بهداشت کار تاکید شده است .

ناصری نیا با تاکید بر نقش مؤثر برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی ایمنی و بهداشت کار در کاهش حوادث ناشی از کار، خاطر نشان کرد: در سال گذشته، 5  هزار و 220 نفر ساعت برنامه آموزشی برای کارفرمایان و کارگران واحدهای اقتصادی استان لرستان برگزار شده ‌است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز