خبرگزاری کار ایران

سرپرست اداره کل کار لرستان مطرح کرد؛

بازرسان کار مانعی در پیشگیری حوادث ناشی از کار

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۳۰۹۹

سرپرست اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: بازرسان کار با بازرسی از واحدهای اقتصادی مانعی در برابر حوادث ناشی از کار هستند و رسالت مقدسی در نجات جان انسان‌ها دارند.

به گزارش ایلنا،  سید فرهاد ناصری نیا در کارگاه آموزشی بازرسان کار این اداره کل با بیان اینکه اهمیت حضور مستمر بازرسان کار کارگاه‌ها می‌تواند شرایطی پیشگیری از ‌حوادث ناشی از کار فراهم کند، اظهار داشت: بازرسی از واحدهای اقتصادی و رویه قانونی در راستای ارتقاء ایمنی محیط کار، اثرگذاری قابل توجهی بر ایجاد شرایط امن اشتغال توسط ‌کارفرمایان و رعایت نکات ایمنی بیشتر کارگران دارد. 

وی افزود: امروزه بحث پیشگیری از حوادث یک هدف نهایی در بازرسی کار به شمار می­‌رود که می­‌تواند در کاهش هزینه‌ های اضافی ناشی از حوادث موثر باشد و از سویی دیگر به دلیل منافع بلند مدت اقتصادی و اجتماعی از جمله حفظ نیروی کار، قدرت تولید و کیفیت، باعث ایجاد انگیزه در کارفرمایان و ایجاد امنیت شغلی می­‌شود.

سرپرست اداره کل تعاون کار و  رفاه اجتماعی لرستان با اشاره به رسالت مقدس بازرسان کار گفت : بازرسان کار با حضور در واحدهای اقتصادی و تذکرات به موقع در خصوص مکان های نا ایمن از حادثه ناشی از کار پیشگیری کرده و در واقع منجر به نجات یک انسان شده اند چرا که حادثه برای یک کارگر تبعات بسیاری برای خانواده و جامعه خواهد داشت.

ناصری نیا واحدهای تولیدی وکارگری را امروز از حساس‌ترین فضاها جامعه عنوان کرد و گفت: بازرسان کار در این برهه اقتصادی باید با ورود به موقع در در بنگاه‌های اقتصادی استان مسائل حقوق و دستمزد و ایمنی کار و حفاظت فنی، مانع بروز مشکلات برای این قشر زحمتکش شوند.

وی تصریح کرد: با برنامه ریزی‌های لازم مانند نظارت مستقیم بر واحدهای اقتصادی، استقرار مسئول ایمنی در هر کارگاه  و برگزاری آموزش‌های ایمنی توسط بازرسان کار در آگاهی نیروی انسانی نسبت به عوامل تهدید کننده در کار و شناسایی مکان‌های نا ایمن در محیط‌های کارگری و به ویژه راهنمایی کارفرمایان و کارگران در جهت کمک به همدیگر و پیشگیری از اختلافات بین آنها تلاش و همت بیشتری کنند.

در ابتدای این کارگاه آموزشی هریک از بازرسان کار استان به نقطه نظرات، مسائل و مشکلات حوزه کاری خود پرداختند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز