خبرگزاری کار ایران

سرپرست اداره کل کار لرستان:

هزینه‌ای که برای آموزش می‌شود یک سرمایه‌گذاری است/ آموزش زیربنای هر کاری است

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۷۱۵۷

سرپرست اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان آموزش را زیر بنای کار و اشتغال عنوان کرد و گفت: هزینه‌ای که برای آموزش می‌شود یک سرمایه‌گذاری است و منجر به ایجاد شغل و بهره‌وری در تولید می‌شود.

به گزارش ایلنا،  سید فرهاد ناصری نیا در دیدار مدیر کل فنی و حرفه‌ای استان با بیان اینکه در راستای توانمندسازی نیروی کار در بخش کارگری، کارفرمایی و تعاونی به ارائه آموزش‌های تخصصی نیاز داریم، اظهار داشت:  یکی از مهمترین مشکلات افراد جویای کار به خصوص فارغ التحصیلان دانشگاهی ضعف مهارتی آن‌ها است چون آموزشی که در دانشگاه می‌بینند جنبه تئوری دارد و اینجاست که فنی و حرفه‌ای می‌تواند با توجه به نیاز بازار کار آموزش‌های مهارتی لازم را ارائه کند.

وی افزود: با ظرفیت‌هایی که اداره کل فنی و حرفه‌ای استان در عرصه‌های آموزش مهارتی دارد با هماهنگی و هم افزایی لازم با دیگر دستگاه‌های اجرایی و دانشگاه‌ها در مهارت افزایی کارجویان تلاش بیشتری کند.

سرپرست اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان به ضعف فرهنگ کار در استان اشاره کرد و گفت: متاسفانه اکثر افراد جویای کار تمایل به سمت اشتغال در مراکز دولتی و ادارات دارند که باید همه دستگاه‌های اجرایی مرتبط شرایط را برای این افراد جهت ارائه به بازار کار با آموزش‌های کارآفرینی و تسهیلات فراهم کنند.

ناصری نیا در ادامه افزود: سامانه جدید جستجوی شغل توسط وزارت کار ایجاد شده و بستر های لازم جهت افراد جویای کار و همچنین کارفرمایان جهت انتخاب افراد آماده کار مهیا شده که نقش آموزش‌های مهارتی توسط فنی و حرفه‌ای در این مقوله بسیار مهم و حیاتی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز