خبرگزاری کار ایران

معاون استانداری لرستان:

ظرفیت‌های گردشگری استان هدفمند شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۴۸۲۶

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان گفت: ظرفیت و توانمندی‌های روستاهای استان شناسایی و هدفمند شود.

به گزارش ایلنا، احمدرضا دالوند در همایش استانی نکوداشت روز دهیاری، ضمن تبریک به دهیاران و تبریک اعیاد بزرگ مسلمین بویژه عید غدیر خم با بیان اینکه دهیاران نماینده عالی دولت در روستاها به شمار می‌آیند، اظهار کرد: دهیار متولی سیاست‌های دولت در سطح روستا است.

وی با بیان اینکه دهیاران باید نگاه کاربردی در فعالیت‌های خود داشته باشند، افزود: در همین راستا آموزش یکی از نکات مهم برای آشنایی آنها به وظایف و اختیارات خود است.

 معاون استاندار هماهنگی امور عمرانی استانداری بیان کرد: فراهم کردن زیرساخت‌ها و توسعه روستایی دو موضوع مهم است که باید در این حوزه مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین دلایل مهاجرت روستاییان به شهرها و ایجاد حاشیه‌‌نشینی، نداشتن طرح و برنامه در روستاها است. روستاها تولید کننده اصلی در کشور محسوب می‌شوند و باید مورد حمایت قرار گیرند.

 دالوند ایجاد زیرساخت‌ها را از تکالیف دولت دانست و خاطرنشان کرد: به تناسب اعتباری که در دست داریم و همچنین تفاهم نامه‌ای که با قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) منعقد شده طی سه سال آینده زیر ساخت‌ها در مناطق محروم ایجاد خواهد شد.

وی تصریح کرد: دهیاران با نظارت کمی و کیفی در پروژه‌های عمرانی مناطق خود کمک شایانی به دولت داشته باشند.

معاون استاندار به مناطق گردشگری لرستان اشاره کرد و با بیان اینکه روستاها از ظرفیت و توانمندی‌های بالقوه و بالایی برخوردار هستند، عنوان کرد: دهیاران می‌توانند با شناسایی ظرفیت‌‌ها و توانمندی‌های منطقه خود و ارائه طرح و برنامه، زمینه رونق اقتصادی و توسعه روستا را فراهم کنند.

وی افزود: فرمانداران به صورت پایلوت در هر شهرستان ۵ روستا را که دارای این توانمندی‌ها هستند شناسایی و معرفی کنند تا با حمایت و برنامه‌ریزی مناسب زمینه توسعه منطقه را فراهم سازیم.

دالوند لازمه توسعه مناطق را هدفمند کردن ظرفیت‌های گردشگری لرستان عنوان کرد و ضمن تاکید بر لزوم حفاظت و حراست از محیط زیست و منابع طبیعی توسط دهیاران، گفت: ساخت و سازهای غیرمجاز در روستاها به ویژه آن‌هایی که در حریم شهرها واقع هستند، به یک چالش تبدیل شده که نیازمند توجه بیشتر و جلوگیری از روند پیشرفت این پدیده شوم باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز