خبرگزاری کار ایران

معاون عمرانی استاندار مطرح کرد:

کشف ۲۲ غار در استان قزوین/ استفاده از ظرفیت غارها در حوزه گردشگری

asdasd
کد خبر : ۸۴۷۳۰۴

تاکنون۲۲ غار در استان قزوین کشف شده است که باید ظرفیت آنها را در حوزه گردشگری مورد استفاده قرار داد.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا از قزوین، علی فرخزاد در کارگروه غارشناسی استان قزوین گفت: تاکنون۲۲ غار در این استان کشف شده است و از بین آنها غار قلعه کرد یکی از بزرگترین و زیباترین غار‌های استان به شمار می‌رود و لازم است که از ظرفیت این منطقه در حوزه گردشگری بهره لازم برده شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار افزود: باید با مشارکت سازمان‌های مردم نهاد، محیط زیست و میراث فرهنگی همایشی در حوزه غارشناسی برگزار کنیم تا ظرفیت غار‌های استان قزوین به نمایش گذاشته شود.

به گفته فرخزاد، لازم است که علاوه بر برپایی همایش یک روزه، یک فستیوال غارنوردی مجزا نیز برگزار تا جاذبه‌های گردشگری استان قزوین بیش از گذشته معرفی شود.

وی اظهار کرد: برپایی این همایش علاوه بر اینکه غار‌های مختلف استان قزوین را به مردم معرفی می‌کند سبب حفظ و نگه داری این غار‌ها نیز می‌شود.

این مسئول ادامه داد: مردم اطلاعی از وجود این غار‌ها ندارند و در صورت کشف و شناسایی نیز نحوه استفاده و گردش در این غار‌ها را نمی‌دانند.

معاون عمرانی استاندار بیان کرد: در صورتی که غار‌های قلعه کرد و پرچکوه ثبت ملی شوند علاوه بر اینکه نظافت و بهداشت این امکان توریستی به طور کامل رعایت می‌شود، اقدامات لازم هم برای تخصیص اعتبار دولتی برای ایجاد زیرساخت مناسب فراهم می‌شود.

فرخزاد عنوان کرد: همچنین ثبت ملی این غار‌ها به توسعه‌یافتگی این مناطق گردشگردی کمک شایانی خواهد کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز