خبرگزاری کار ایران

رئیس جهاد دانشگاهی لرستان:

همبستگی اقوام در راستای اعتلای ایران است

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۱۹۳۴

رئیس جهاد دانشگاهی لرستان گفت: همبستگی اقوام در راستای اعتلای ایران است.

به گزارش ایلنا، امین سلاحورزیان هفتم خردادماه در آیین اختتامیه سومین جشنواره فرهنگی دانشجویی اقوام ایران زمین که توسط جهاد دانشگاهی در سالن آمفی‌تئاتر دانشکده علوم پایه دانشگاه لرستان برگزار شد، اظهار کرد: جمعیت کشور ایران متشکل از اقوام و قومیت‌های مختلف است که هرکدام از آن‌ها دارای فرهنگ، آیین و روش‌های زندگی خاص خودشان هستند.

وی تأکید کرد: اگر بخواهیم فرهنگ‌های مختلف را بررسی کنیم برگزاری ساعت‌ها همایش، نشست‌ها، نوشتن مقالات و متون مختلف نمی‌تواند جوابگوی این کار بزرگ و فرهنگ عظیم باشد.

سلاحورزیان بیان کرد: در این بین آنچه حائز اهمیت بوده این است که  اقوام در نهایت اتحاد، همدلی و همبستگی در کنار یکدیگر قرار دارند و برای اعتلای ایران و نام سرزمینمان کوشش می‌کنند.

وی تصریح کرد: اتحاد، همبستگی و همدلی اقوام در طول تاریخ  زبانزد مردم بوده که نمونه بارز آن در گذشته دفاع مقدس است که تمام اقوام در کنار یکدیگر تلاش کردند و امروز نیز شهیدان حرم، امنیت و سلامت مانند شهیدان عجمی، حججی  و دیگر نام آوران این سرزمین را می توان نامبرد که مایه افتخار ما هستند.

سلاحورزیان با اشاره به این‌که فراخوان جشنواره فرهنگی دانشجویی اقوام ایران زمین اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ اعلام و در بخش‌های علمی، فرهنگی و هنری نشست‌های مختلفی برگزار شده، اضافه کرد: در بخش علمی حدود ۲۰ سمینار و نشست توسط مرکز لرستان‌شناسی طی یک سال گذشته برگزار شده است.

رئیس جهاد دانشگاهی لرستان بیان کرد: در بخش فرهنگی اکران فیلم، رونمایی کتاب و برپایی نمایشگاه و در بخش هنری نیز دو محور عکاسی و تایپوگرافی را داشتیم که برگزیدگان آن‌ها امروز معرفی و تجلیل می‌شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز