خبرگزاری کار ایران

با ارسال نامه ای صورت گرفت؛

توضیحات اداره کل ورزش و جوانان قزوین درباره خبر ایلنا

asdasd
کد خبر : ۹۵۹۸۷۸

اداره کل ورزش و جوانان استان قزوین درباره خبر ایلنا پیرامون عملکرد هیات دو و میدانی این استان توضیحاتی را ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، متن نامه روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان قزوین نسبت به خبر "بی مهری اداره کل ورزش و جوانان به هیات دوو میدانی" در مورخ دوم شهریور ماه در خبرگزاری ایلنا توضیحاتی  به این شرح ارائه کرد:

این اداره کل در جهت حمایت از هیات دو میدانی استان در 1397 مبلغ 70 میلیون تومان و در سال 1398. 81 میلیون تومان واریز کرد که با توجه به مجمع انتخاباتی که در مورخ 23/ 02/ 1397 برگزار شد و قول ریاست محترم هیات مبنی بر آوردن اسپانسر و خیرین مالی جهت حمایت از این رشته تاکنون موردی مشاهده نشده ضمن اینکه طبق آیین نامه و دستورالعمل هیات های ورزشی نهادهای غیر دولتی محسوب می شوند و ادارات کل یکی از محل هایی است که حمایت های مالی از هیات را عهده دار است و روسای هیات ورزشی مکلف اند بدنبال جذب اعتباروحمایت مالی ازاسپانسرینگ خیرین باشند تا برنامه ی خود را بتوانند طی چهار سال اجرایی نمایند.

ضمن اینکه علاوه بر کمک های مالی به استان به هیات های شهرستانی نیز طی سال گذشته کمک های صورت گرفته است از طرفی روال بر این است که برمبنای ارائه ی عملکرد و فعالیت بههیات ها اعتبار تخصص داده شود واز اسفند ماه سال پیش عملا ورزش به دلیل شیوع بیماری کرونا تعطیل بوده و تاکنون هیچ گونه مسابقه و رویداد ورزشی و.... طبق دستورالعمل ستاد مبارزه با کرونا صورت نگرفته است.

درخصوص وسایل و تجهیزات ورزشی اینکه رئیس هیات وظیفه ای در قبال ان ندارند بسیار غیرمنطقی است و فردی که ریاست هیات را عهده دار می شود مسئول است و این مسئولیت و پاسخگویی در کلیه اموراست و باید تمام توان و تلاش خود را برای احقاق حقوق علاقمندان این رشته و تامین رضایت خاطر ایشان در جهت تقویت رشته فوق در دو بعد همگانی و قهرمانی فراهم نمایند.

علی الحال اداره کل کلیه تجهیزات مورد نیازاین رشته را درسال 1398و 1397 تهیه نموده و در اختیار علاقمندان این رشته قرار داده است که دلیل این امرهم نگاه اداره کل به این رشته بعنوان رشته مدال اور امایشی بوداست که طی جلسات متعدد به ریاست هیات ابلاغ شده که انتظار اداره کل قهرمان پروری است و کلیه امکانات و تجهیزات در اخیار هیئت بوده ولیکن بدلیل عدم حفظ و مراقبت از این امکانات که بیت المال می باشد بخش بلا استفاده در استادیوم نگهداری می شوند.

ولی با گذشت دو سال و سه ماه از زمان مدیریت ایشان هنوز شاکله اصلی هیات  و ساختار آن مشخص نیست  و فردی که باید کلیه امور فنی را عهده دار شود بطور صوری برایش ابلاغ خورده است و عملا حضور فیزیکی در هیات نداشته و بخش فنی و عملیاتی کار زمین است و جایگاهش خالی است سئوال این است که ایشان که دلسوز این رشته هستند و دارای برنامه و عملکرد چرا نسبت به مهمترین امر غافل شده‌اند ایا واقعا قحط الرجال است.

آن هم در رشته ای که در قزوین سبقه بسیاری دارد و دارای پیشکسوتان معتدد نام آوری است. در خصوص عملکرد علیرغم کمک های که در طی دو سال اخیر  به هیات استانی شده است بارها و بارها شاهد نارضایتی  اهالی دو میدانی بوده ایم که به اداره کل مراجعه و درخواست سازماندهی به این هیات داشته اند که از رکورد سکون و بی تحرکی هیات شاکی بوده اند که با برگزاری جلسه و پیگیری موضوع سعی بر حل مشکلات داشته‌ایم و در آخرین مورد انتضاب محمدرضا نجفیان رئیس هیات شهرستان قزوین بود که پیشنهادی  از سوی اداره ی کل و شهرستان صورت گرفته است که هم اکنون کار عملیاتی را عهده دار شده اند و شهرستان قزوین را از رکورد توقف و سکون خارج کرده اند و در خواست پیست و تمرینات نیز توسط شخص ایشان پیگیری شده که با حمایت  اداره کل تمریناتشان در صبح و عصر در استادیوم برقرار است و ربطی به فعالیت‌های هیات استان ندارد. چنانچه امار بیمه در شهرستان های اوج و ابیک صفر بوده  در الوند 9 نفر و در تاکستان 4 نفر وبویین زهرا 4 نفر فعالند و این عملکرد هیات استان را بطور شفاف آشکار می سازد.

ولی مقایسه عملکرد استعدادهای برتر در سال 1397و 1398 به روشنی و وضوح ضعف عملکرد این هیات را نشان می دهد به طوری که در سال 1397 در المپیاد  استعدادهای برتر خانم مبینا طاهرخانی و اقای امیررضا رحمانی  از تاکستان  در رشته پرتاب وزنه مقام آورده اند ولی در سال 1398 علیرغم خرید تجهیزات اولیه و حمایت مالی هیچگونه مقامی بدست نیامده است.

در کنار عملکرد نارضایتی ورزشکاران این رشته که عدم حمایت هیات سخن می گویند و اظهار می کنند هیچگونه حمایتی از ایشان و طی سال های 1397 و 1398 صورت نپذیرفته دلیلی است که منبعد با ارائه عملکرد و ارائه خدمات ورزشکاران و جلب رضایت ایشان و دارا بود ساختار و شاکله و برنامه به هیات کمک شود.

ضمن اینکه در بعضی موارد نیز توصیه این اداره کل از قهرمانان مطرح علیرغم میل باطنی رئیس هیات از ایشان قدردانی شده که مستندات آن موجود است قهرمانی که 7 بار درطی سال رکورد زده و هیچ نامی از ان برده نشده است.

در خصوص صدور مجوز اداره کل برای هیات فوق اگر طبق گفته ایشان اداره کل هیچگونه اعتبار عمومی تخصیص نداده است پس پرداخت مالیات تعریفی ندارد معمولا به دارایی ها و داشته ها مالیات تعلق می‌گیرد و نه به هزینه ها.

در آخر اداره کل به عملکرد و بیلان کاری هیات ها بر مبنای برنامه عملیاتی اعتبار تخصیص می دهد و ارزیابی مقایسه ای عملکرد در سه سال اخیر مبنای کار است و اگر مسئولی در جهت رضایت و حمایت ورزشکاران در بعد قهرمانی و ارائه خدمات به عموم مردم و در بعد همگانی قدم بردارد قطعا اداره کل از عملکرد ایشان حمایت خواهد کرد.

ضمن اینکه عملکرد در کل استان مورد ارزیابی قرار می گیرد و برگزاری مسابقات انتخاباتی استان لیگ درون استانی و استعدادیابی مبنای کار در تخصیص اعتبار است که هیچکدام تاکنون در سال جاری انجام نشده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز