خبرگزاری کار ایران

شناخت باتری ماشین

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۸۳۹۳

آیا باتری ماشین شما به مرور خاموش می شود و نمی توانید دلیل آن را بفهمید؟ برای این موضوع، به هر حال باتری خودروها چقدر باید دوام بیاورند؟ ما پاسخ ها را داریم.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، حقیقت این است که عوامل زیادی بر طول عمر باتری ماشین شما تأثیر می گذارند. با خواندن این راهنما، خواهید آموخت که برای حفظ باتری ماشین خود چه کاری می توانید انجام دهید و بسیاری از عادات باتری کشی که می توانید از آنها اجتناب کنید. برای به حداکثر رساندن طول عمر باتری ماشین خود، این نکات را بخوانید و به کار ببرید.

باتری های خودرو به طور متوسط چقدر دوام می آورند؟

عمر باتری خریداری شده از شرکت سپاهان باتری بستگی به نحوه استفاده و نحوه برخورد شما با آن دارد. اما، برای ارائه یک برد متوسط، یک باتری ماشین جدید باید بین 2 تا 5 سال عمر کند. این تقریباً چقدر طول می کشد تا باتری قابل شارژ دیگر قادر به نگه داشتن شارژ نباشد.

چرا باتری های قابل شارژ می میرند؟

مانند همه چیز، باتری های قابل شارژ با گذشت زمان و استفاده از بین می روند. حتی در بهترین شرایط، تعداد محدودی از بارها وجود دارد که یک باتری می تواند دوباره شارژ شود.

بنابراین، هر بار که شارژ می شود، به پایان عمر خود نزدیک می شود. همانطور که این کار را انجام می دهد، به تدریج شارژ کمتر و کمتری در خود نگه می دارد تا زمانی که اصلا شارژ نداشته باشد.

باتری خودرو چگونه استفاده و شارژ می شود؟

درک نحوه استفاده و شارژ مجدد باتری خودرو به شما کمک می کند تا بهتر آن را حفظ کنید. بیشتر اوقات، شما فقط از باتری خود برای روشن کردن خودرو استفاده می کنید.

یعنی یک تکان برق از باتری، سوختی که موتور را به حرکت در می آورد، مشتعل می کند. هنگامی که موتور روشن می شود، این موتور است که ماشین شما و تمام ویژگی های آن را تامین می کند. نه تنها این، بلکه نیروی موتور نیز باتری سوزوکی را شارژ می کند.

با این حال، هنگامی که موتور شما خاموش است، هر ویژگی الکترونیکی که در خودرو استفاده می‌کنید از باتری تغذیه می‌کند. این شامل چراغ های داخلی، چراغ های جلو، رادیو، حتی ساعت است.

به همین دلیل بسیار مهم است که در هنگام خاموش بودن موتور خودرو از این ویژگی ها زیاده روی نکنید. اگر بیش از حد باتری مصرف کنید، نمی‌تواند ماشین را برای شارژ مجدد روشن کند. سپس، به یک شروع سریع و احتمالاً یک باتری جدید نیاز خواهید داشت.

عوامل موثر بر عمر باتری اوربیتال

حال، بیایید بررسی کنیم که چه عواملی باعث کاهش طول عمر باتری ماشین شما می شود. برخی از این موارد قابل اجتناب هستند. اما سایر موارد نتیجه طبیعی محل زندگی شما / رفت و آمد معمولی شما هستند.

1. تخلیه کامل باتری (دشارژ)

سریعترین راه برای از بین بردن هر باتری، حتی باتری نو، تخلیه کامل باتری است. متأسفانه، این بسیار رایج است و انجام آن بسیار آسان است.

تنها چیزی که لازم است این است که به طور تصادفی چراغ های داخلی یا  چراغ های جلوی خود را  یک شبه روشن بگذارید. در خودروهای قدیمی، حتی باز گذاشتن درب کمی از خاموش شدن چراغ های داخلی جلوگیری می کند. اگر این اشتباهات مورد توجه قرار نگیرند، باتری شما را تا زمانی که شارژی باقی نماند تخلیه می کنند.

و پس از آن، شروع به کار کمترین نگرانی شماست. این نوع تخلیه کامل  برای باتری شما بسیار مضر است . به علاوه، آسیب این آسیب جبران ناپذیر است.

حتی اگر بتوانید آن را دوباره شروع کنید، خیلی بیشتر دوام نخواهد آورد. شما باید فورا آن را تعویض کنید.

2. درجه حرارت شدید

باتری ها وقتی در دمای اتاق بمانند بهتر زنده می مانند. بنابراین، قرار دادن باتری اوربیتال 60 آمپر در دمای شدید نیز می تواند طول عمر آن را کاهش دهد.

متأسفانه، ممکن است این چیزی نباشد که بتوانید از آن اجتناب کنید. اگر در منطقه‌ای زندگی می‌کنید که ماشین شما اغلب در دمای زیر انجماد ذخیره می‌شود، باید عادت کنید که باتری خود را بیشتر تعویض کنید. همین امر در مورد کسانی که به طور مرتب وسایل نقلیه خود را در دمای بالای 100 درجه فارنهایت پارک می کنند، صدق می کند.

3. رانندگی در شهر

همانطور که قبلا ذکر کردیم، باتری شما در حین رانندگی شارژ می شود. یک سفر بسیار کوتاه ممکن است زمان کافی برای شارژ مجدد باتری شما را نداشته باشد. بنابراین، اگر رفت و آمد معمولی شما بسیار کوتاه است، ممکن است ماشین شما بیش از هر بار که رانندگی می‌کنید تخلیه شود.

اگرچه می توان از این امر اجتناب کرد. فقط مطمئن شوید که هر چند وقت یک بار برای وسیله نقلیه خود سفر طولانی تری برنامه ریزی می کنید.

4. خوردگی

گاهی اوقات، خوردگی می تواند در پایانه های باتری سوزوکی70 آمپر شما ایجاد شود. وقتی این اتفاق می افتد، ارتباط بین خودرو و باتری را ضعیف می کند. این کار هم عملکرد باتری شما را کاهش می دهد و هم سرعت شارژ شدن آن را کاهش می دهد.

خوشبختانه، این خوردگی به راحتی   با یک مسواک قدیمی، آب داغ و جوش شیرین پاک می شود. به سادگی باتری را از ماشین خود جدا کنید، پایانه ها و کابل های اتصال را با محلول جوش شیرین بشویید و سپس آن را خشک کنید.

مراقب باشید که باتری و کابل ها قبل از اتصال مجدد کاملا خشک شوند. و محلول را در قسمت های دیگر موتور خود نریزید.

5. زمان

باز هم، هیچ باتری برای همیشه دوام نمی آورد. خود زمان در نهایت به عمر باتری شما پایان می دهد. اگر بیش از 2 سال سن دارد و مشکلی دارد، آن را جایگزین کنید.

به یاد داشته باشید، اگرچه، اگر از موقعیت های دیگر در این لیست اجتناب کنید، می توانید 3 سال از باتری خود استفاده کنید. و اگر باتری شما 3 ساله است، آن را برای معاینه ببرید. یعنی آن را توسط یک تامین کننده معتبر باتری سوزوکی 72 آمپر تست کنید تا ببینید آیا نیاز به تعویض دارد یا خیر.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز