خبرگزاری کار ایران

با هدف جذب گردشگر انجام می‌شود؛

برگزاری جشنواره‌‎های گلاب گیری و گل محمدی در قزوین و بوئین ‌زهرا

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۶۰۴۶

مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی قزوین از برگزاری جشنواره های گل محمدی و آیین گلابگیری در قزوین و روستای خوزنین از توابع شهرستان بوئین‌ زهرا خبر داد.

به گزارش ایلنا در قزوین، علیرضا خزائلی با اعلام این خبر گفت: برگزاری جشنواره های گل محمدی و آیین گلابگیری با هدف معرفی آداب و رسوم و فرهنگ گل و گیاه، جذب گردشگر و افزایش رونق کسب و کارهای مرتبط با صنعت گل و گلاب در قزوین برگزار می شود.

مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی قزوین افزود: این رویدادها از تاریخ 13 اردیبهشت ماه در مجموعه گردشگری تالار شهر قزوین و مجموعه گردشگری کشاورزی روستای خوزنین آغاز می‌شود.  

خزائلی اظهار کرد: جشنواره گل محمدی و آیین گلابگیری مجموعه تالار شهر از تاریخ سیزدهم به مدت 20 روز برگزار می‌شود که ویژه ‌برنامه این مراسم همراه با برنامه‌های شاد و متنوع فرهنگی – هنری در روز 19 اردیبهشت همزمان با آیین کهن پنجاه به در خواهد بود.  

وی افزود: جشنواره گل محمدی خوزنین برای دومین سال متوالی از تاریخ 13 تا 28 اردیبهشت در مجموعه گردشگری کشاورزی واقع در باغستان این روستا و ویژه‌ برنامه آن نیز در روز 20 اردیبهشت که در تقویم ملی روز گل محمدی نامگذاری شده، برگزار خواهد شد.

مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی قزوین یادآورشد: جشنواره‌های گل‌محمدی معمولا با استقبال خوبی از سوی مردم و گردشگران روبرو می شود که امیدواریم با برنامه‌ریزی‌انجام شده در برگزاری این دو رویداد مهم، شاهد حضور گستردۀ علاقمندان به آیین‌های سنتی و گردشگران در این مراسم باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز