خبرگزاری کار ایران

نگهداری صحیح از اجزای سیستم پشتیبان برق

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۴۴۵۴

هر سیستم یو پی اس (منبع برق اضطراری) دارای تعدادی باتری یو پی اس است که با تشخیص قطع شدن برق از منبع اصلی شروع به کار می کند. باتری عمر هر سیستم یو پی اس است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، باتری یو پی اس به عنوان یک منبع برق ثانویه عمل می کند که امکان ذخیره داده ها را در صورت قطع برق تجاری فراهم می کند. متاسفانه باتری صبا شما ضعیف ترین حلقه در هر سیستم یو پی اس است. باتری های UPS باید به درستی نگهداری و نظارت شوند تا عمر آنها طولانی شود، نگرانی های ایمنی کاهش یابد و مهمتر از همه، از خرابی جلوگیری شود.

باتری یو پی اس 42 آمپر یکی از باتری های یو پی اس است که به دلیل آمپر و ولتاژی که دارد، در موارد فراوانی کاربرد دارد، به عنوان مثال از این باتری در کارخانه های تولیدی استفاده می شود.

UPS دستگاهی است که به رایانه‌ها یا دستگاه‌های محاسباتی اجازه می‌دهد در هنگام قطع برق تجاری به کار خود ادامه دهند. همچنین از دستگاه های مذکور در برابر نوسانات برق محافظت می کند. این باتری صبا به عنوان منبع تغذیه ثانویه عمل می کند و اجازه می دهد تا داده های رایانه ذخیره شود. باتری UPS باید به درستی نگهداری و نظارت شوند تا اطمینان حاصل شود که UPS در صورت نیاز همانطور که طراحی شده است کار می کند. بازرسی ها و آزمایش های معمول و همچنین دستگاه های نظارت بر باتری را می توان به عنوان بخشی از یک برنامه تعمیر و نگهداری مناسب مورد استفاده قرار داد. تنها یک سلول با عملکرد ضعیف کل باتری را به خطر می اندازد و می تواند زمان پشتیبان گیری UPS را به شدت کاهش دهد.

به عنوان مثال اگر مدار جریان شما تشکیل شده است از تعدادی باتری یو پی اس 65 آمپر ، اگر یکی از این ها دچار مشکل شود، میزان جریان دریافتی شما تحت تاثیر قرار میگیرد.

محیط اطراف یو پی اس نقش مهمی در عملکرد باتری صبا و طول عمر آن دارد. باتری ها در دماهای خیلی گرم یا خیلی سرد نمی توانند به درستی کار کنند. توصیه دمای سازنده باتری باید به شدت رعایت شود. اکثراً باتری UPS صبا برای کار در دمای محیطی 77 درجه فارنهایت طراحی شده اند. اگر باتری در دماهای بالاتر کار کند، عمر قابل استفاده آن به میزان قابل توجهی کاهش می یابد. خیلی سرد است و عملکرد باتری کاهش می یابد.

همچنین توجه به این نکته مهم است که یو پی اس را نباید در نزدیکی پنجره های باز، دودهای خورنده، گرد و غبار یا هر جایی که دارای رطوبت است قرار داد. زیرا تمامی اجزای سیستم پشتیبان برق تحت تاثیر این عوامل قرار می گیرند، به عنوان مثال غبار و آلودگی اگر در قطب های باتری یو پی اس 100 آمپر قرار بگیرند، باعث ایجاد مقاومت می شوند.

عوامل زیادی در عمر باتری یو پی اس نقش دارند. باتری یو پی اس چیزی بیش از تامین برق در زمان قطع برق انجام می دهد. آنها به طور مداوم برای تهویه خط فراخوانی می شوند. این بدان معنی است که صرف نظر از کیفیت خدمات برق تجاری شما، رایانه ها، سرورها و داده ها همیشه برق خالص را دریافت می کنند. باتری های یو پی اس ممکن است بارها در روز استفاده شوند.

یکی دیگر از موارد مهم در عملکرد باتری، ولتاژ شناور است. سازنده باتری ولتاژ شناور مناسب را ارائه می دهد، معمولاً 2.25 تا 2.27 ولت در هر سلول. ولتاژ باتری باید به طور معمول کنترل و در صورت نیاز تنظیم شود. شارژ بیش از حد باتری منجر به خرابی زودرس می شود، شارژ کم باعث کاهش عملکرد آن می شود و همچنین می تواند باعث خرابی زودرس شود.

باتری های UPS بدون نیاز به تعمیر و نگهداری نیازی به تعویض مایع ندارند، اما نیاز به تعمیر و نگهداری دوره ای دارند. سرویس و نگهداری باتری برای اطمینان از قابلیت اطمینان مداوم UPS ضروری است. بدون آن، یک باتری یو پی اس در معرض تعدادی از تهدیدات قرار می گیرد که در نهایت می تواند منجر به کاهش سطح حفاظت و خرابی زودرس شود. باتری ها را از نظر تمیزی بصری بررسی کنید و هرگونه گرد و غبار، کثیفی یا زباله را حذف کنید. نشتی باتری ها یا باتری های با تورم بیش از حد نشانه "پایان عمر" است و باید به درستی دور ریخته و جایگزین شود.

تعمیر و نگهداری مناسب اجازه می دهد تا پایان عمر باتری UPS صبا به طور دقیق تخمین زده شود و امکان تعویض برنامه ریزی شده بدون توقف غیرمنتظره یا از دست دادن توان پشتیبان را فراهم می کند. علاوه بر این، تعمیر و نگهداری پیشگیرانه به افزایش عمر رشته های باتری کمک می کند و فرصتی را برای شناسایی اتصالات شل، حذف خوردگی و جداسازی باتری های بد قبل از اینکه روی کل رشته تاثیر بگذارد، فراهم می کند. در نهایت، کاهش تدریجی عمر باتری UPS صبا را می‌توان از طریق ارزیابی‌های دوره‌ای ولتاژ و آزمایش بار پایش و ارزیابی کرد.

در طول بازدیدهای منظم برنامه ریزی شده ، تکنسین های آموزش دیده امداد باتری تعدادی بازرسی، از جمله بررسی دقیق باتری ها، قفسه ها یا کابینت ها برای نشانه های خوردگی و نشت انجام می دهند که برای حفظ طول عمر باتری های یو پی اس و دستگاه UPS بسیار موثر است.

کارخانه صبا باتری که یکی از برترین کارخانه های تولید انواع باتری های یو پی اس است، علاوه بر باتری های UPS ، باتری های خودرویی نیز تولید می کند و می توان از باتری واریان ، به عنوان یکی از برند های باتری خودرویی این کارخانه نام برد، که به دلیل سطح کیفیت بالا، طول عمر بلند مدت و گارانتی معتبری که دارد، طرفداران زیادی را به خود جذب کرده است.

این مطلب آگهی است .

 

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز