خبرگزاری کار ایران

با نسل جدید سیستم پشتیبان برق آشنا شوید

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۸۱۴۰

بسیاری از مردم تنها دو گزینه را برای فناوری باتری 65 آمپر یو پی اس صبا در سیستم‌های پشتیبان منبع تغذیه بدون وقفه (UPS) در نظر می‌گیرند: اسید سرب قدیمی و لیتیوم یون رو به رشد، اما جایگزین دیگری برای تسهیلات حیاتی مانند مراکز داده وجود دارد - فناوری نیکل روی (NiZn) - که با مجموعه بهتری از مبادلات همراه است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، فن‌آوری باتری NiZn به توماس ادیسون بازمی‌گردد که ۱۲۰ سال پیش حق امتیاز آن را دریافت کرد. آنچه جدید است نسل فعلی است که عملکرد برتر در سیستم های پشتیبان UPS را از نظر چگالی توان، قابلیت اطمینان، ایمنی و پایداری ارائه می دهد. چگالی توان به معنای اندازه و وزن کوچکتر است.

برای اینکه بفهمید چرا NiZn باتری بهتری برای پشتیبان گیری UPS است، درک تفاوت های اساسی بین باتری "انرژی" و باتری "قدرت" به شما کمک می کند. برای مثال، باتری‌هایی مثل باتری 65 آمپر یو پی اس صبا به عنوان پشتیبان در یک UPS مرکز داده، باید با سرعت بالایی برای مدت زمان کوتاهی تخلیه شوند تا در طول قطعی کوتاه مدت یا در حین چرخش ژنراتورهای پشتیبان، عملکرد خود را حفظ کنند.

باتری‌های سرب اسید مثل باتری 100 آمپر یو پی اس صبا و بسیاری از باتری‌های لیتیوم یونی باتری‌های انرژی هستند که برای تخلیه انرژی از باتری تا زمانی که ممکن است با سرعت کمتری طراحی شده‌اند. برای مثال، در خودروهای برقی، صنعت میلیاردها دلار برای افزایش چگالی انرژی باتری‌های برقی و دستیابی به برد مایل‌های بیشتر هزینه می‌کند. این برای پشتیبان‌گیری از مرکز داده چندان مفید نیست، زیرا فضای ذخیره‌سازی انرژی بیشتری برای باتری انرژی لازم است تا از نیاز کوتاه مدت و توان خروجی بالا پشتیبانی کند.

از سوی دیگر، باتری‌های NiZn باتری‌های قدرتی هستند ، با چگالی توان دو برابر باتری‌های اسید سرب، انتخاب سنتی برای پشتیبان‌گیری از مرکز داده. این بدان معناست که آنها نیمی از ردپای و نیمی از وزن را برای خروجی برق یکسان دارند. همچنین یک مزیت ردپایی نسبت به محلول های لیتیوم یونی نیز وجود دارد. آنها در نرخ تخلیه بالا و شارژ مجدد سریع در حالی که پایداری حرارتی را حفظ می کنند، عالی هستند، یک مشخصه کلیدی برای زمان عملیات حیاتی تاسیسات.

عملکرد قابل اطمینان تر

فن آوری NiZn با ده ها میلیون ساعت کارکرد، قدرت پشتیبان UPS را در برنامه های کاربردی حیاتی فراهم می کند، قابلیت اطمینان خود را ثابت کرده است. یکی از تفاوت های کلیدی با سایر فناوری ها در عملکرد رشته باتری 100 آمپر یو پی اس صبا است. هنگامی که یک سلول باتری سرب-اسید یا لیتیوم-یون از کار می افتد، یک مدار باز ایجاد می کند که عملکرد رشته را متوقف می کند. از طرف دیگر، یک سلول NiZn ضعیف یا تخلیه شده، رسانا باقی می ماند و به رشته اجازه می دهد به کار خود ادامه دهد. این یک وضعیت اضطراری با سایر مواد شیمیایی باتری را به یک جایگزین ساده باتری در چرخه تعمیر و نگهداری برنامه ریزی شده بعدی با هزینه کم و بدون تأثیر عملیاتی تبدیل می کند. علاوه بر این، رشته‌های باتری 65 آمپر یو پی اس صبا عدم تعادل رشته‌ها را بهتر تحمل می‌کنند و توان خروجی را در حالت شارژ و سلامت بسیار پایین‌تر نسبت به سایر فناوری‌ها حفظ می‌کنند.

ویژگی های دیگری از باتری های NiZn وجود دارد که سیستم های UPS را بسیار قابل اعتماد می کند. NiZn یک ترکیب شیمیایی قلیایی است که در طول زمان سولفات نمی‌شود و یک عامل مؤثر در طول عمر عملیاتی تا سه چرخه تعویض باتری 100 آمپر یو پی اس صبا سرب-اسید است. علاوه بر این، باتری‌های NiZn در محدوده دمای عملیاتی گسترده‌تری نسبت به گزینه‌های سرب-اسید یا لیتیوم-یون عمل می‌کنند، بنابراین می‌توانند گرمای شدید تصادفی، مانند خرابی سیستم خنک‌کننده را بدون به خطر انداختن عملکرد یا لغو ضمانت، تحمل کنند.

فناوری ایمن تر برای افراد و امکانات

علاوه بر زمان کار، اپراتورهای تأسیسات حیاتی مأموریت، مسئولیت ایمنی پرسنل و تأسیسات خود را نیز بر عهده دارند. فن آوری NiZn با حذف مواد شیمیایی سوزاننده و تعمیر و نگهداری منظم مورد نیاز برای عملکرد کامل باتری 100 آمپر یو پی اس صبا ، مزایای آشکاری نسبت به سرب-اسید دارد.

برای مقایسه ایمنی نیکل روی با فن‌آوری‌های لیتیوم یون، مهندسان می‌توانند به NFPA 855 : استاندارد برای نصب سیستم‌های ذخیره انرژی ثابت مراجعه کنند، که تأسیسات ذخیره‌سازی انرژی مانند سیستم‌های پشتیبان باتری را پوشش می‌دهد. برای ارزیابی ایمنی در حین کار، NFPA 855 به روش آزمایش UL9450A برای ارزیابی انتشار آتش گرمایی فراری در سیستم‌های ذخیره انرژی باتری اشاره می‌کند. باتری 100 آمپر یو پی اس صبا به‌شدت توسط UL مطابق با روش تست UL9540A در سطح سلولی آزمایش شده‌اند، و در پنج نوع آزمایش سخت و مخرب، فرار حرارتی را نشان ندادند.

برعکس، باتری‌های لیتیوم یونی معمولاً بالاتر از سطح سلول آزمایش می‌شوند و از سیستم مدیریت باتری و سایر مکانیسم‌های ایمنی برای کمک به جلوگیری از انتشار رویدادهای فرار حرارتی که ممکن است در سطح سلول رخ دهد، استفاده می‌کنند. ایمنی باتری های NiZn در سطح سلولی یک مزیت آشکار است.

این مطلب آگهی است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز