خبرگزاری کار ایران

جلوگیری از قطع شدن برق سرور

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۸۳۹۹

با استفاده از باتری یو پی اس می‌توان از سخت افزارهاایی مانند رایانه‌ها، مراکز داده و تجهیزات مخابراتی در مقابل قطع برق غیرمنتظره برق که می‌تواند به آسیب و خسارت شود استفاده کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، باتری‌های UPS سرب اسیدی تنظیم شده با شیر (VRLA) . باتری‌های UPS VLRA به عنوان باتری‌های سیلد نیز شناخته می‌شوند و باتری یو پی اس صبا نیز از این قبیل باتری‌ها است.

 آن‌ها معمولاً با پلاستیک پلی پروپیلن مهر و موم می شوند تا از نشت اسید باتری جلوگیری شود. آن‌ها همچنین حاوی یک دریچه هستند که فشار گاز داخل باتری را در صورت افزایش بیش از حد آن آزاد می‌کند. باتری‌های UPS VRLA معمولاً حدود پنج سال عمر مفید دارند. آن‌ها می‌توانند قابل تعویض و تعویض توسط کاربر باشند که به ساده سازی تعمیر و نگهداری کمک می‌کند.

باتری صبا سرب اسیدی (VRLA) که اغلب به عنوان باتری‌های قوی  شناخته می‌شوند، بسیار قابل اعتماد هستند و معمولاً عمر بسیار طولانی‌تری نسبت به همتایان خود دارند. با این حال، آنها برخی نگرانی‌های ایمنی را ارائه می‌کنند و باید در یک اتاق باتری جداگانه دور از سایر تجهیزات فناوری اطلاعات قرار گیرند، که می‌تواند استفاده از آن‌ها را در برخی از محیط‌ها دشوار کند.

اکثرا باتری یو پی اس دارای ضمانت است و این شرایط می‌تواند از12 تا 72 ماه تمدید شود. ضمانت‌های باتری برای تضمین و پوشش کیفیت ساخت و عملکرد باتری‌ها طراحی شده‌اند. با این حال، مهم است که توجه داشته باشید که گارانتی از دست دادن عملکرد عادی به دلیل قدیمی بودن یا استفاده از باتری‌های شما را پوشش نمی‌دهد.

علاوه بر این، بسیاری از ضمانت‌ها تنها با راه‌اندازی حرفه‌ای باتری‌ها و با تعمیر و نگهداری منظم سالانه معتبر هستند، برای اثبات هرگونه ادعای گارانتی که ممکن است نیاز به ارائه داشته باشید، باید سوابق خدمات را حفظ کنید؛ به عبارت دیگر، شما نمی‌توانید برای محافظت از باتری‌های یو پی اس و کسب و کار خود به تنهایی به گارانتی اعتماد کنید.

ارائه دهندگان خدمات باتری یو پی اس مانند می‌توانند راه اندازی و تعمیر و نگهداری مداوم مورد نیاز را انجام دهند و اغلب می‌توانند تمام جنبه‌های ادعاهای گارانتی، از جمله ارائه اندازه گیری مقاومت داخلی و سایر داده‌های مهم را به سازنده باتری انجام دهند.

همانطور که در بالا توضیح داده شد، انواع مختلف باتری‌های UPS دارای طول عمر متوسط ​​متفاوتی هستند، با این حال، در مورد انواع باتری‌های UPS، درک تفاوت بین عمر طراحی باتری و عمر باتری بسیار مهم است، اشتباه گرفتن این دو مفهوم می‌تواند منجر به اشتباهات بسیار پرهزینه‌ای شود.

عمر طراحی باتری صبا توسط سازنده تعیین می‌شود و طراحی سلول و پیری باتری را تحت شرایط کنترل شده در آزمایشگاه سازنده در نظر می‌گیرد، با این حال، این شرایط کارخانه به ندرت در برنامه‌های کاربردی دنیای واقعی رخ می‌دهد.

به همین دلیل است که عمر باتری مهم‌تر است، طول عمر باتری این موضوع را در نظر می‌گیرد که چگونه کاربرد، نصب، شرایط عملیاتی در دنیای واقعی و شیوه‌های تعمیر و نگهداری روی پیری باتری تأثیر می‌گذارد.

عوامل خاصی که بر طول عمر واقعی باتری های UPS شما تأثیر می‌گذارد عبارتند از:

  1. رطوبت و دمای محیط یو پی اس
  2. هر چند وقت یک بار یو پی اس روشن و خاموش می‌شود
  3. نوع باتری و محیط ذخیره سازی

در واقعیت، هنگام پشتیبانی از یو پی اس، باتری‌ها اغلب در کمتر از نیمی از زمان تعیین شده توسط سازنده طراحی شده از کار می‌افتند، به طور کلی، ظرفیت باتری VRLA در حدود سال سوم شروع به کاهش می‌کند، تا سال پنجم، احتمالاً در پایان عمر مفید یا نزدیک به پایان است؛ باتری‌های لیتیوم یونی معمولا دو تا سه برابر بیشتر عمر می‌کنند.

متأسفانه باتری یو پی اس (منبع تغذیه بدون وقفه) به طور نامحدود دوام نمی‌آورند و طول عمر معمول باتری 4 سال است، این بستگی به دفعات استفاده، مدت زمان استفاده و شرایط محیطی مانند گرما و رطوبت دارد.

ما توصیه می‌کنیم که تعویض هر 3 سال یکبار انجام شود، همچنین توصیه می‌کنیم که باتری‌های شما به‌طور دوره‌ای آزمایش شوند تا اطمینان حاصل شود که هنوز به درستی کار می‌کنند.

ما می‌توانیم انواع و اقسام باتری‌های UPS را تهیه و نصب کنیم، آن‌ها را در طول بازدید سالانه تعمیر و نگهداری پیشگیرانه شما، که به عنوان بخشی از قرارداد تعمیر و نگهداری شما برنامه‌ریزی شده است، یا در طول بررسی سلامت تعویض کنیم، این کار را می‌توان به صورت واحد به واحد یا با تعویض همه باتری‌ها به طور همزمان انجام داد تا مدیریت شما راحت شود و آرامش کامل به شما بدهد.

باتری یو پی اس معمولاً برای محافظت از سخت‌افزارهایی مانند رایانه‌ها، مراکز داده، تجهیزات مخابراتی یا سایر تجهیزات الکتریکی استفاده می‌شود که در آن قطع برق غیرمنتظره می‌تواند منجر به صدمات، تلفات، اختلال جدی در تجارت یا از دست دادن داده شود، اندازه واحدهای یو پی اس از واحدهایی که برای محافظت از یک کامپیوتر بدون نمایشگر ویدیویی طراحی شده اند (حدود 200 ولت آمپر ) تا واحدهای بزرگی که کل مراکز داده یا ساختمان ها را تامین می‌کنند، متفاوت است.

نقش اصلی هر باتری یو پی اس تامین برق کوتاه مدت زمانی است که منبع برق ورودی از کار می افتد، با این حال، اکثر واحدهای یو پی اس در درجات مختلفی قادر به تصحیح مشکلات رایج برق شهری نیز هستند.

نویز، به عنوان یک گذرا یا نوسان با فرکانس بالا تعریف می‌شود که معمولاً توسط تجهیزات نزدیک به خط تزریق می‌شود.

برخی از سازندگان واحدهای یو پی اس، محصولات خود را بر اساس تعداد مشکلات مربوط به برق که به آن‌ها رسیدگی می کنند، دسته بندی می کنند.

یک واحد یو پی اس نیز ممکن است مشکلاتی را با کیفیت توان الکتریکی ایجاد کند. برای جلوگیری از این امر، یک صبا باتری نه تنها با توجه به ظرفیت، بلکه با توجه به کیفیت برق مورد نیاز تجهیزاتی که عرضه می‌شود نیز باید انتخاب شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز