خبرگزاری کار ایران

معاون دادگستری استان:

اصول پدافند غیرعامل در تصمیم‌گیری مسئولان قزوین مورد توجه قرار گیرد

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۰۵۱۵

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان قزوین بر رعایت اصول پدافند غیرعامل در تصمیم گیری‌ها، طرح برنامه و پرهیز از هرگونه حالت انفعالی تاکید کرد و گفت: تفکر و اعتقاد به پدافند غیرعامل در بین مردم و مسئولان که هدف پدافند غیرعامل برای سلامت، امنیت و حفظ جان و اموال در مواجهه با خطرات و تهدیدها است باید ایجاد شود.

به گزارش ایلنا، علی فولیان در اولین جلسه کارگروه حقوقی و قضایی پدافند غیرعامل استان قزوین گفت: پدافند غیرعامل یک مهم و ضرورت است که باید اصول آن در زیرساخت‌های حیاتی و حساس و مهم، رعایت و اجرا شود.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قزوین ادامه داد: در این حوزه ضرورت دارد شناخت درستی از تهدیدات‌ و مخاطرات احتمالی داشته باشیم و دستگاه‌ها همیشه باید آمادگی لازم را داشته باشند تا با شناخت و شناسایی تهدیدات و افزایش هوشیاری، سطح مخاطرات و آسیب‌ها کاهش یابد.

وی عنوان کرد: تمام اقدامات و برنامه‌ریزی‌های دستگاه‌های دارای تکلیف در حوزه پدافند غیرعامل باید منتهی به کاهش آسیب پذیری، تداوم فعالیت‌های ضروری، تسهیل مدیریت بحران در مقابل تهدیدها و اقدام‌های نظامی دشمن و مهار تهدیدات احتمالی منجر شود.

این مقام قضایی استان اضافه کرد: تمامی دستگاه‌ها در تمام امور محوله ضمن توجه به مقوله پیشگیری، باید به آنچه که در حوزه پدافند غیرعامل تکلیف دارند، مسئولانه عمل کنند.

دبیر کارگروه حقوقی - قضائی پدافند غیرعامل استان قزوین، آموزش عمومی و فرهنگ‌سازی در زمینه بکارگیری اصول و ضوابط پدافند غیرعامل در بخش‌های دولتی و غیردولتی را یکی از لوازم موفقیت درحوزه پدافند غیرعامل دانست و ادامه داد: برای مدیریت شایسته امور پدافند غیرعامل، ضمن استفاده از ظرفیت مشارکت‌های مردمی، در تمامی حوزه‌های مختلف پدافند غیرعامل باید برنامه محور عمل کرد.

وی از اختصاص شعبات قضایی جهت رسیدگی به تخلفات حوزه پدافند غیرعامل خبر داد و افزود: در راستای نقش نظارتی این کارگروه، با هماهنگی اداره کل بازرسی استان، بازرسی‌های مستمر از دستگاه‌های دارای تکلیف در حوزه پدافند غیرعامل انجام خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز