خبرگزاری کار ایران

برای اولین بار در کشور؛

ظرفیت صنایع برای توسعه کتابخانه‌های عمومی قزوین به‌کارگرفته شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۲۴۲۴

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین گفت: قزوین به عنوان اولین استان در سطح کشور از ظرفیت صنایع برای توسعه، تعمیر و تجهیز کتابخانه‌های عمومی استفاده کرده و مذاکرات برای توسعه همکاری‌ها در طول سال انجام می‌شود.

فاطمه محمدبیگی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین با اشاره به استفاده از ظرفیت صنایع برای گسترش کتابخانه‌های استان گفت: چند سالی است که پیگیر بهره‌مندی از ماده ۱۷۲ قانون مالیات بودیم و در نهایت شماره حسابی تعریف شد تا صاحبان مشاغل و صنایع کمک به کتابخانه‌های استان را در آن واریز کنند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین ادامه داد: میزان کمکی که صاحبان صنایع برای تجهیز و تعمیر کتابخانه‌ها واریز می‌کنند به‌عنوان هزینه قابل قبول لحاظ شده و از درآمد مشمول مالیات کسر می‌شود.

وی عنوان کرد: باتوجه به صنعتی بودن قزوین، در راستای مسئولیت اجتماعی و استفاده از ظرفیت قانونی، مذاکرات متعددی در سطح استان صورت گرفته و برخی واحدهای تولیدی از این موضوع استقبال کرده‌اند.

این مسئول ادامه داد: اگر مبلغی که صنایع به کتابخانه‌ها کمک می‌کنند از مالیات کسر شود، تعداد بیشتری حاضر به همراهی خواهند بود، تحقق این امر به قانون‌گذاری در سطح کلان نیاز دارد و به نمایندگان پیشنهاد شده تا در قانون بودجه اصلاحاتی در این زمینه صورت گیرد.

وی درباره میزان همکاری واحدهای صنعتی با کتابخانه‌ها گفت: این یک امر مستمر بوده و به رویکرد فرهنگی مسئولین واحدها مرتبط است؛ در طول سال با صنایع مذاکره می‌شود، درحال حاضر میزان حمایت از 5 تا 15 میلیون آغاز می‌شود و کمک یک واحد هم به ارزش کنونی حدود یک میلیارد بود.

محمدبیگی با تاکید به اهمیت کتابخانه‌ها گفت: کتابخانه‌ها دانشگاهی عمومی برای جامعه هستند و وجود آن‌ها ضرورت دارد، اما متاسفانه در استان قزوین به‌رغم پیشینه علمی کتابخانه مرکزی نداریم.

انتهای پیام/
سید مهدی جعفری
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز