خبرگزاری کار ایران

مدیرکل بنیاد شهید قزوین:

یک‌هزار و 236 اثر به هفتمین کنگره بین‌المللی شعر ایثار ارسال شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۴۲۱۷

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین گفت: یک‌هزار و 236 اثر به دبیرخانه هفتمین کنگره بین‌المللی شعر ایثار ارسال شد که از شاعران برتر در دهم اسفند تجلیل می‌شود.

به گزارش ایلنا، سمیه اسمعیلی گفت: آئین اختتامیه هفتمین کنگره بین‌المللی شعر ایثار، چهارشنبه، دهم اسفند ماه ساعت 14:30 تا 18در سالن اجتماعات دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) قزوین برگزار می‌شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین افزود: این مراسم با حضور مسئولان کشوری و استانی و مهمانان و شعرای داخلی و خارجی با اجرای برنامه‌های متنوع برپا خواهد شد.

وی عنوان کرد: هفتمین کنگره بین‌المللی شعر ایثار در قالب موضوع‌های «شهدا و ایثارگران»، «مادران و همسران معظم شهدا و بانوان عاشورایی»، «سبک زندگی در مکتب فاطمی»، «شهدای امنیت، نخبگان علمی و جهاد تبیین»، «شهید حاج قاسم سلیمانی و شهدای مدافع حرم»، «فرهنگ شهادت و ایثار، رسالت امروز و افق آینده» و «شهدا و ایثارگران استان قزوین» برای اولین بار در استان قزوین برگزار ‌شده است.

این مسئول با بیان اینکه کنگره ۳ بخش داشت، بیان کرد: بخش اصلی شامل شاعران سراسر ایران بزرگ، بخش بین‌الملل شامل شاعران سایر کشور‌ها در زبان‌های انگلیسی، عربی و اردو و بخش ویژه شامل شاعران خانواده شهدا و ایثارگران و همچنین بخش‌های قالبی اشعار شامل کلاسیک، نو و نیمایی، سرود، ترانه و تصنیف و ذهن و زبان کودک و نوجوان بود.

وی ادامه داد: علاقه‌مندان جهت شرکت در هفتمین کنگره بین‌المللی شعر ایثار با مراجعه به سایت‌های نوید شاهد و ایثار قزوین، آثار خود را تا پانزدهم بهمن ماه سال جاری به بنیاد ارسال کردند که از 26 شاعر برگزیده تجلیل می‌شود.

وی یادآور شد: تا برگزاری اختتامیه هفتمین کنگره بین‌المللی شعر، برنامه‌های جانبی مختلفی از جمله عصر شعر دانشجویی، یادواره شهید حاج قاسم سلیمانی، مراسم تجلیل از مادران و همسران شهدا، محفل شعر بانوان، محفل شعر شاعران، عصر شعر دانش‌آموزان، عصر شعر خاتم سلیمانی ۲ و مشارکت در برگزاری کنگره سراسری شعر دفاع‌مقدس و مقاومت، برنامه‌ریزی و اجرا شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز