خبرگزاری کار ایران

ضرورت برگزاری دوره‌های آموزشی برای اعضای تعاونی‌های قزوین

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۳۰۳۷

معاون تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین گفت: در حال حاضر فضای مجازی و تحصیلات و توانمندی اعضای تعاونی‌ها هم مطرح است و اگر بخواهیم به شکل سنتی به مسایل تعاون نگاه کنیم گرفتار می‌شویم و باید برای ارتقای تعاونی‌ها دوره‌های آموزشی را مد نظر داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، قاسم آقاعلیخانی در نشست تعاونی‌های استان که پیش از ظهر امروز در سالن جلسات اتاق تعاون برگزار شد، گفت: بخش تعاون با توجه به فرصت‌ها و تهدیدهای موجود به آسیب شناسی جدی نیاز دارد، ضمن اینکه برای ‌دفاع از عملکرد تعاون چالش داریم و نتوانسته‌ایم عملکرد موفقی که مدنظرمان است را به ندیران و عامه مردم منعکس کنیم.

معاون تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین ادامه داد: نتوانسته‌ایم کارایی و توانمندی تعاونی را در دید مدیران و عموم جامعه نهادینه کنیم و در نتیجه چالش‌های کوچک بزرگ دیده شده که البته شاید بخشی از آن به خاطر غفلت خود ما از مسایل ریز است.

وی عنوان کرد: فعالیت تعاونی‌ها منحصر در فعالیت اقتصادی نیست و انتفاع جامعه و نگاه اخلاق محور به حوزه اقتصاد هم مطرح است و باید بتوانیم اقتصاد برکت محور را در شرکت‌های تعاونی توسعه دهیم.

این مسئول اظهار کرد: خود اعضا در ارتقای تعاونی‌ها و حل چالش‌ها و پیگیری مشکلات اولویت دارند و اگر اعضا و مدیران تعاونی‌ها و اتحادیه‌ها در قدم اول راهنمایی و مشاوره دریافت کنند چالش‌ها حل شده و از بروز مشکل جلوگیری می‌شود و می‌توان از فرصت‌های قانونی موجود برای پیشبرد امور استفاده کرد.

آقاعلیخانی تاکید کرد: می‌توان در قالب شرکت تعاونی به اشتغالزایی جوانان هم کمک کرد و در برخی روستاها این تجربه موفق را داشته‌ایم و جوانان از تعاونی‌ها استقبال کرده‌اند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز