خبرگزاری کار ایران

رییس اتحادیه آهن فروشان در گفتگو با ایلنا خبر داد:

اعتراض صنف آهن فروش به مالیات بر ارزش افزوده

asdasd
کد خبر : ۱۷۱۹۱۰

آهن فروشان یک بار در زمان خرید آهن از بورس کالا ۸ درصد مالیات برارزش افزوده را می پردازند پس باید نسبت به پرداخت مالیات بر ارزش افزوده برای این صنف تجدید نظر شود.

رییس اتحادیه آهن فروشان از اعتراض ۳ هزار واحد صنفی(آهن فروشان تهران) از روز سه شنبه ۶ خرداد ۹۳ به مالیات بر ارزش افزوده خبر داد.

محمد آزاد، رییس اتحادیه آهن فروشان در گفتگو با خبرنگار ایلنا در خصوص تعطیلی بازار بزرگ آهن از چند روز گذشته و رکود در این بازار اظهار داشت: آهن‌فروشان نسبت به نحوه محاسبه مالیات برارزش افزوده اعتراض دارند.

وی افزود: هم اکنون وضعیت بازار آهن چندان مساعد نیست، مگر این افراد چقدر درآمد دارند که چنین مالیات های سنگینی برای این صنف در نظر می گیرند.

وی ادامه داد: برای واحد صنفی که ۱۰۰ میلیون تومان ارزش دارد چرا ۴۰۰ یا ۵۰۰ میلیون تومان مالیات در نظر می گیرند؟ این ارقام اصلا قابل پرداخت نیست.

آزاد خاطر نشان کرد: آهن فروشان یک بار در زمان خرید آهن از بورس کالا ۸ درصد مالیات برارزش افزوده را می پردازند پس باید نسبت به مابه التفاوت فروش آهن از این افراد مالیات اخذ شود.

رییس اتحادیه آهن فروشان با بیان اینکه در فروش آهن تنها ۱ درصد سود محاسبه می شود افزود: ضرورت دارد سازمان امور مالیاتی مطابق با ماده ۳ قانون مالیات بر ارزش افزوده اقدام کند.

آزاد تصریح کرد: روز شنبه ۱۰ خرداد ماه ۹۳ آهن فروشان طی جلسه ای که در استانداری تهران برگزار خواهد شد اعتراضات خود را بیان می کنند که امیدواریم با رسیدن به نتیجه مطلوب توافقات مناسبی در این زمنیه حاصل شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز