خبرگزاری کار ایران

مصباحی‌مقدم در گفت‌وگو با ایلنا مطرح کرد؛

دلیل عدم استقبال اصولگرایان از پیشنهاد گفت‌و گوی ملی/ مواضع طیف‌های مختلف اصولگرا باهم یکی نیست

asdasd
کد خبر : ۵۶۹۸۰۴

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز تاکید کرد: اینکه می‌گویند اصولگرایان میانه‌روتر شده‌اند، دقیق و صحیح نیست و ربطی به انتخابات ندارد. البته اگر اظهاراتی از طیف‌های مختلف اصولگرا وجود داشته باشد که نشان‌دهنده تغییر مواضع باشد جای بررسی دارد.

حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم در گفت‌و گو با خبرنگار سیاسی ایلنا، در پاسخ به این سوال به این سوال که در حالی سوال گذشته اصولگرایان پیشنهاد اصلاح‌طلبان مبنی بر گفت‌وگوی ملی را رد کردند، اکنون شاهد طرح گفت‌وگوی بین جریان ‌های سیاسی از سوی اصولگرایان هستیم. دلیل آن چیست؟ گفت: یک مانع بزرگ برای عدم استقبال از پیشنهاد اصلاح‌طلبان می‌بینم و آن، این است که اصلاح‌طلبان هنوز مواضع خود را نسبت به فتنه ۸۸ اعلام نکرده و به نحوی آن مسیر را ادامه می‌دهند.

اینکه می‌گویند اصولگرایان میانه‌روتر شده‌اند، دقیق و صحیح نیست

وی در رابطه با تغییرات تاکتیکی اصولگرایان و طرح بحث میانه‌روی از سوی آنها نیز اظهار داشت: اصولگرایان یک طیف نیستند، بلکه طیف‌های مختلف دارند که مواضع‌شان چه در گذشته و چه امروز یکی نیست و نسبت به این گفت‌گوها هم طبعا مواضع متفاوتی را خواهند داشت. 

این فعال سیاسی اصولگرا ادامه داد: اینکه می‌گویند اصولگرایان میانه‌روتر شده‌اند، دقیق و صحیح نیست و ربطی به انتخابات ندارد. البته اگر اظهاراتی از طیف‌های مختلف اصولگرا وجود داشته باشد که نشان‌دهنده تغییر مواضع باشد،جای بررسی دارد.

ایران چهارراه اقتصادی بین شرق، غرب، شمال و جنوب است

مصباحی مقدم در رابطه به سفر خود به چین از سوی مجمع تشخیص مصلحت نظام برای شرکت در نشست حزب کمونیست چین نیز تصریح کرد: هدف عمده سفر این بود که رییس‌جمهور چین ایده‌ای مبنی بر پیاده کردن یک جاده، یک کمربند و احیاء جاده ابریشم در یک شرایط امروزی و مدرن را دارد و از احزاب می‌خواستند که موضع خود را  نسبت به این مسئله بیان کنند.

وی با اشاره به سخنرانی خود در نشست حزب کمونیست چین خاطرنشان کرد: من در این سخنرانی از این ایده استقبال کرده و گفتم ایران چهارراه اقتصادی بین شرق، غرب، شمال و جنوب است و شرایط بسیار مساعدی برای همگامی با این ایده دارد. 

این نماینده ادوار مجلس اضافه کرد: معتقدیم چین باید متوجه به این مسئله باشند و ما با امکانات فنی و فناوری که داریم، حاضریم آن را در یک راه مشترک به کار گیریم تا ایران مجددا چهارراه اقتصاد جهانی شود. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز