خبرگزاری کار ایران

فرمانده نیروی زمینی ارتش:

بالگرد‌های کبرای هوانیروز می‌توانند با ۶ هدف به صورت همزمان درگیر شوند

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۴۷۹۹

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: هوانیروز امروز به یک یگان راهبردی تبدیل شده است.

به گزارش ایلنا، امیر سرتیپ حیدری هوانیروز را یکی از یگان‌های راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: هوانیروز در عملیات‌های آفندی موثرترین یگان نیروی زمینی ارتش است به ویژه در پشتیبانی از یگان‌های سطحی.

فرمانده نیروی زمینی ارتش در پاسخ به اینکه هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران از پنج سال پیش تاکنون شاهد چه پیشرفت‌هایی بوده، گفت: یکی از نقاط ضعف هوانیروز تا پیش از این زمان، نبود توان پرواز در شب در این نیرو بود؛ یعنی بالگرد‌های هوانیروز نمی‌توانستند در شب با دشمن درگیر شوند و برای مثال عملیات هلی برن انجام دهند.

به گفته امیر سرتیپ حیدری، این ضعف به دنبال تحریم قطعی هوانیروز از ابتدای انقلاب اسلامی تا همین پنج سال پیش در این نیرو وجود داشته، اما طبق تاکیدات فرمانده کل قوا، با نگاه به شرکت‌های دانش بنیان داخلی و جوانان خوش فکر ایرانی، بالگرد‌های هوانیروز به انواع مختلف دوربین‌های دارای توان ناوبری شبانه مجهز شده اند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش ضعف دیگر هوانیروز تا پنج سال گذشته را در بعد موشکی دانست و اظهار داشت: موشک‌های بالگرد‌های هوانیروز نهایتا ۲.۵ کیلومتر برد داشتند و در حالت ایستایی شلیک می‌شدند؛ یعنی بالگرد مجبور بود هنگام پرواز عملیاتی در آسمان متوقف شود تا موشک به هدف اصابت بکند و به همین علت تعداد زیادی از بالگرد‌های هوانیروز در زمان جنگ تحمیلی مورد اصابت موشک‌های دشمن قرار گرفتند.

به گفته امیر سرتیپ حیدری، اما حالا شرایط فرق کرده و برای مثال بالگرد‌های هوانیروز به موشک هوشمند و جستجوگر شفق با توان "Fire & Forget" با برد ۲۰ کیلومتری مجهزند و این موشک، هوانیروز را به به یک یگان راهبردی تبدیل کرده است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه بالگرد‌های هوانیروز امروز می‌توانند موشک‌هایی با برد ۲۰۰ کیلومتری هم شلیک کنند، اظهار داشت: بالگرد‌های کبرای هوانیروز با تجهیز به این موشک‌ها می‌توانند ناو‌های دشمن را روی دریا‌ها جستجو کرده و با اهداف دریایی درگیر شوند.

به گفته امیر سرتیپ حیدری، بالگرد‌های کبرا هوانیروز برای نیروی دریایی ارتش هم افزایی ایجاد کرده، می‌توانند با شش هدف به صورت همزمان درگیر شوند و به مسیر خود ادامه دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز