خبرگزاری کار ایران

در صحن علنی مجلس صورت گرفت؛

موافقت مجلس با جدول حقوق و مزایای دستگاه‌ها در بودجه ۱۴۰۳

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۴۷۵۴

نمایندگان مجلس کلیات گزارش کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۳ در مورد جدول ۱-۷درخصوص حقوق و مزایای دستگاه ها را به تصویب رساندند.

به گزارش ایلنا، نمایندگان در نشست علنی امروز (دوشنبه، ۱۰ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش دوم بودجه سال ۱۴۰۳ با کلیات گزارش کمیسیون تلفیق در مورد جدول ۱-۷ در خصوص حقوق و مزایای دستگاه ها با ۱۳۴رأی موافق، ۹ رأی مخالف و ۲ رأی ممتنع از مجموع ۱۹۴ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

حمیدرضا حاجی بابایی در نشست علنی نوبت صبح امروز (دوشنبه، ۱۰ اردیبهشت‌ ماه) مجلس شورای اسلامی در توضیح بخش درآمدی جدول ۱- ۷ لایحه بودجه ۱۴۰۳ گفت: این جدول مربوط به حقوق و برنامه دستگاه‌ها است که اصلاحات جزئی در آن اعمال شد، در این جدول کمیسیون تغییرات کلی اعمال نکرد، فقط درخصوص قوه قضائیه که تغییرات جزئی داشتیم.

حسینعلی حاجی دلیگانی در مخالفت با بررسی بخش درآمدی جدول مذکور افزود: فرآیندی که برای درست قانون‌گذاری به ویژه بودجه‌ریزی و رسیدگی در بودجه مشخص شده در حال حاضر به درستی اجرا نمی‌شود، قبل از رسیدگی به بودجه، باید تفریغ بودجه در صحن مطرح می‌شد.در حال حاضر بر اساس این جدول مشخص نیست دستگاه‌های اجرایی، اعداد و ارقام اختصاص داده شده به آنها را چگونه عملیاتی کرده‌اند.

نماینده مردم شاهین شهر، میمه و برخوار در مجلس در ادامه تأکید کرد: فلسفه تفریغ بودجه این است که نشان می‌دهد دستگاه‌های اجرایی سال گذشته چگونه اعداد و ارقامی که به آنها اختصاص داده هزینه کردند، همچنین درخصوص شرکت‌های دولتی ۳۶۰۰ هزار هزار میلیارد تومان گردش مالی آنها است که به آنها رسیدگی نشده است.

محمدباقر قالیباف در پاسخ به توضیحات این نماینده گفت: تفریغ بودجه کار دیوان محاسبات بوده و گزارش آن به کمیسیون برنامه و بودجه و کمیسیون تلفیق داده شده تا در گزارش‌ها به آن‌ها توجه شود اما چون برنامه، بودجه و هم تعطیلات ایجاد شد، فرصت قرائت آن در صحن فراهم نبود.

سلمان اسحاقی در موافقت با بخش درآمدی جدول ۷-۱ لایحه بودجه ۱۴۰۳ گفت: تفریغ بودجه کار دیوان محاسبات است، گزارش آن نیز به مجلس ارائه شده، در پیشنهادات موردی برای وزارتخانه داده شده که از آنها مبلغی را کسر و به جای دیگر اضافه کنیم، در صورتی که اگر این اتفاق بیفتد شاید آن دستگاه استانی که از آن بودجه کسر می‌شود پروژه آن منحل شده و به آن استان آسیب جدی وارد شود. شاید پیشنهادات در سطح کلان باشد اما مبالغ اختصاص داده شده به پروژه‌های استانی که در سطح استان بررسی می‌شود امکان دارد به آن استان آسیب بزند.

قالیباف در ادامه توضیح جدول ۱- ۷ گفت: بخش دو همتی که در رابطه با وزارت صمت بوده در جدول ۱- ۷ نیز به آن اشاره کردیم از محل عمرانی صمت برداشته و به جای دیگر اختصاص داده شده است.

حمیدرضا حاج بابایی رییس کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۳ درخصوص برداشت ۲ همت از بخش صنعت در این جدول گفت: این برداشت از منابع حقوق معادن برای تجهیز ۷ هزار هنرستان در کشور صورت گرفته است و گفته شد که این منابع از محل عمرانی برداشته نمی شود بلکه از حقوق معادن صورت می گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز