خبرگزاری کار ایران

غریب‌آبادی:

غزه به نمایشگاه بزرگ انواع جنایات رژیم صهیونیستی تبدیل شده است

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۹۳۴۲

دبیر ستاد حقوق بشر گفت: غزه به نمایشگاه بزرگ انواع جنایات رژیم صهیونیستی تبدیل شده است.

به گزارش ایلنا، کاظم غریب‌آبادی، معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر در برنامه صف اول، ماموریت ریاست دستگاه قضا به این معاونت و ستاد حقوق بشر و چگونگی پیگیری جنایات رژیم صهیونیستی در دادگاه‌های بین‌المللی و سایر اقدامات را در حمایت از مردم بی‌دفاع فلسطین و پاسخگو نمودن رژیم اشغالگر، تشریح کرد.

وی در ابتدا با اشاره به اینکه در فلسطین و به ویژه غزه این‌روزها شاهد پاکسازی قومی و نژادی هستیم، افزود: این جنایات شامل تمامی جنایات کیفری بین‌اللملی مانند جنایت جنگی، جنایت علیه بشریت و نسل‌کشی می‌شود، در طول ۱۵ سال گذشته بیش از ۳۳ هزار زن و کودک به شهادت رسیدند. در طول همین ۱۲ روز گذشته نزدیک ۴ هزار نفر، بیشتر زن و کودک شهید شدند.

دبیر ستاد حقوق بشر با بیان اینکه امروز در فلسطین و غزه با دو وضعیت مواجه‌ایم، گفت: یک وضعیت حماسه عظیمی است که توسط گروه مقاومت رقم خورد و هیمنه امنینی، اطلاعاتی و نظامی رژیم صهیونیستی کاملا فروپاشید. وضعیت دوم هم جنایات رژیم صهیونیستی است، وقتی صحبت از دستاوردهای مقاومت می‌کنیم، معنایش این نیست که از پیگیری جنایات رژیم اشغالگر غافل شویم این یک معادله برابر نیست در یک طرف، رژیمی وجود دارد که کشورهای غربی و همپیمانان غربی آن از این رژیم حمایت می‌کنند؛ از مقامات آمریکا در بالاترین سطح به رژیم اسرائیل سفر و از رژیم صهیونیستی حمایت کردند. در طرف دیگر فلسطینی هایی وجود دارند که در محاصره کامل هستند، ولی با امکانات محدود در مقابل این رژیم ایستادند و حماسه عظیمی را رقم زدند.

وی در ادامه گفت: ما به حمایت‌های معنوی و سیاسی خود از گروه‌های فلسطینی و مردم غزه ادامه می‌دهیم و این وظیفه کشورهای اسلامی است. در حوزه حقوقی نیز رهبر معظم انقلاب فرمودند رژیم اسرائیل باید محاکمه شود. این محاکمه یک کار کاملا حقوقی و قضایی است و مسئولیت ایران و جامعه حقوقدانان و وکلا و نهادهای مسئول را سنگین می‌کند.

معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه گفت: ما در طول روزهای گذشته چند محور کاری را هم با همکاری دستگاه‌های ذیربط اجرایی و هم با استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد و جامعه وکلا، حقوقدانان و اساتید دانشگاه شروع کردیم. کارگروه حقوقی قضایی دفاع از مردم مظلوم فلسطین و مقابله با جنایات رژیم صهیونیستی اسرائیل تشکیل شد چندین جلسه برگزار شد و با جامعه وکلا و حقوقدانان و حمایت وزارت خارجه و دستگاه‌های ذیربط دیگر برنامه‌های خود را پیش خواهیم برد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز