خبرگزاری کار ایران

گفت‌وگوی ایلنا با صادق سلامی به مناسبت روز معلم و استاد

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۵۸۹۲

ایلنا به مناسبت روز معلم گفت‌وگویی ویژه یا صادق سلامی انجام داد.

به گزارش ایلنا،  به مناسبت روز معلم و استاد با دکتر صادق سلامی، یکی از پیشکسوتان ورزش حرفه ای بدنسازی و وزنه برداری مصاحبه ای انجام دادیم و نظر ایشان را در خصوص جایگاه ویژه معلمی در عرصه ورزش جویا شدیم.

صادق سلامی را بهتر بشناسیم:

سلامی مربی درجه یک و بین المللی بدنسازی است و نام او برای اهالی پرورش اندام و فیتنس و پاورلیفتینگ و قوی ترین مردان و حتی دیگر رشته های ورزشی اسمی شناخته شده است و تا به امروز شاگردان موفق زیادی در عرصه های کشوری، آسیایی، جهانی و حتی رکورد دار المپیک داشته است. 

او یک ایرانی افتخار آفرین، پایه گذار ریست فکتوری در بدنسازی، مربی و عضو فدراسیون پرورش اندام روسیه، نویسنده ی کتاب های تخصصی پرورش اندام در زمینه های مختلف اعم از تمرین، تکنیک های تمرینی، برنامه های تمرینی، سیستم های پیشرفته ی تمرینی، تغذیه، رژیم های غذایی، مکمل های غذایی، آناتومی، مصدومیت های ورزشی، عضو هیات تحریریه ی نشریات تخصصی پرورش اندام و نویسنده ی بیش از ۳۵۰۰ عنوان مقاله ی تخصصی در نشریات تخصصی پرورش اندام در ایران در زمینه های مختلف علوم ورزشی اعم از تمرین و تغذیه و مکمل های غذایی و آناتومی و فارماکوژی می باشد که اهل ویترین نیست و جنجال رسانه ای ندارد.

وی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا بیان داشت، 

معلمی مسئولیت خطیری است که بار ذهنی و توانی مضاعف طلب می کند. در هر عرصه ای معلمین با چالش های متعددی روبر هستند و این شغل در هر حرفه ای از مدرسه و دانشگاه گرفته تا سایر معلمین و اساتید در حرف مختلف دارای حساسیت های بالایی می باشد. انتقال اطلاعات به صورت صحیح، هدفمند، آموزنده و قابل فهم به گونه ای که به حرکت چرخه دانش یک کشور کمک نموده و موجبات ارتقای فرهنگی آن کشور را فراهم نماید از وظایف و مسئولیت های سنگین یک معلم است. ورزش حرفه ای نیز از این قاعده مستثنی نیست و ریزه کاری های فنی و علمی فراوانی دارد که می بایست از طریق یک معلم یا استاد مسلط و مجرب آموخته شود. متاسفانه بسیاری از آسیب های فیزیکی و معضلات فرهنگی موجود در جامعه ورزشی ریشه در سواستفاده عده ای معلم نما در فضای مجازی دارد و یکی از بزرگترین مشکلات شبکه های اجتماعی در کنار فواید فراوان آنها، عدم وجود فیلترینگ بر روی محتواهای ارزشمند و فاقد ارزش می باشد. ایرانیان بسیاری در کشور و نیز اقصی نقاط دنیا هستند که با دانش بالا و تجربه ارزنده خویش، کمک شایانی به ارتقای سطح علمی و فرهنگی جامعه ورزشی می نمایند و شایسته است بیش از پیش از پتانسیل آن عزیزان در جهت افزایش سطح کمی و کیفی ورزش مملکت به درستی بهره برد.  

دکتر سلامی در ادامه افزود، متاسفانه امروزه نه تنها در ایران بلکه در اقصی نقاط جهان شاهد آن هستیم که استفاده از داروهای انرژی زا و انواع استروئیدها به طور روزافزونی در حال افزایش است. این موضوع نه تنها به سلامت عمومی جامعه آسیب فراوان میزند، بلکه ضد فرهنگ اصیل ورزشی بوده و عواقب جبران ناپذیری برای سلامت جسمی و روانی فرد ورزشکار و خانواده وی به ارمغان می آورد. با توجه به سال ها سابقه مربیگری سطح یک و اطلاع از عواقب و فجایع استفاده از استروئیدها در ورزش حرفه ای، تمامی تلاش خود را در جهت اشاعه فرهنگ ورزش سالم و دوری از داروهای ممنوعه به کار بستم و تکنیک علمی "ریکاوری در بدنسازان" را پایه ریزی کردم تا یادگاری بماند از خویش به جامعه ورزش و ورزش دوستان. به امید ایرانی آباد و موفق در تمامی عرصه ها علی الخصوص ورزش حرفه ای.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز