خبرگزاری کار ایران

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه در جمع خبرنگاران:

مذاکرات صلح با خلع سلاح مقاومت می‌خواهد منافع اسرائیل را تضمین کند

asdasd
کد خبر : ۱۹۱۸۹۵

رژیم صهیونیستی در طول تهاجم خود به غزه نه تنها زنان وکودکان بی‌گناه را به شهادت رسانده است بلکه به عنوان جنایت جنگی قابل پیگرد حقوقی است.

دبیرستاد حقوق بشر قوه‌قضاییه اقدامات رژیم صهیونیستی در غزه را مصداق جنایت جنگی دانست و گفت: مذاکرات صلح با خلع سلاح مقاومت می‌خواهد منافع اسرائیل را تضمین کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا محمد جواد لاریجانی در حاشیه نشست وزرای خارجه کمیته فلسطین جنبش عدم تعهد در جمع خبرنگاران درپاسخ به سوالی در رابطه مسئله غزه، حملات غیر انسانی رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه را محکوم کرد و گفت: ما خواهان پیگرد حقوقی رژیم صهیونیستی به عنوان جنایتکار جنگی هستیم و از حق دفاع مردم فلسطین دفاع می‌کنیم.

دبیرستاد حقوق بشر قوه قضاییه افزود: رژیم صهیونیستی در طول تهاجم خود به غزه نه تنها زنان وکودکان بی‌گناه را به شهادت رسانده است بلکه به عنوان جنایت جنگی قابل پیگرد حقوقی است.

وی از برگزاری جلسه حقوق بشر اسلامی به ریاست آیت الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضاییه جهت رسیدگی به موضوع غزه خبر داد و تاکید کرد: دستگاه دیپلماسی با تمام توان پیگیر این موضوع شده است.

لاریجانی با بیان اینکه حقیقت کاملا آشکار است و ما مشکل عمل داریم از تشکیل کمیته حقیقت‌یاب دفاع کرد و گفت: مشکلی برای ندیدن حقیقت وجود ندارد و ما نگران هستیم که کمیته حقیقت‌یاب باعثدوری از عمل در خصوص موضوع غزه شود.

دبیرستاد حقوق بشر قوه قضاییه گفت: محاصره همه جانبه مردم غزه که از چند سال پیش توسط رژیم صهیونیستی نیز تحمیل شده است به نوبه خود یک عمل ضد بشری است که باید شکسته شود.

لاریجانی رژیم صهیونیستی را یک نیروی مهاجم توصیف کرد و افزود: بر طبق تمام معاهدات بین‌المللی مردم فلسطین از حق دفاع برخوردار هستند اما اینکه آمریکایی‌ها می‌گویند که اسرائیل حق دفاع از خود را دارند، رویکردی شوم برای حمایت از رژیم صهیو نیستی است.

وی تصریح کرد: تلاش‌های زیادی ازسوی حامیان رژیم صهیونیستی در حال انجام است که مقاومت محور نباشد ولی موضوع فلسطین تنها با مقاومت حل می‌شود و مذاکرات صلح با خلع سلاح می‌خواهد تنها منافع اسرائیل را تضمین کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز