خبرگزاری کار ایران

سازمان ثبت اسناد درصدد تبدیل اسناد تمام اراضی و املاک قولنامه‌ای به اسناد رسمی است

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۴۰۸۴

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: سازمان ثبت اسناد و املاک کشور درصدد است که در آینده نزدیک تمام اراضی و املاک قولنامه‌ای را به اسناد رسمی تبدیل کند که این امر مقدمه و گام اولی برای نقل و انتقال رسمی اموال غیرمنقول است.

به گزارش ایلنا، حسن بابایی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، درباره هدف از برگزاری نشست مدیران واحد‌های ثبتی استان خوزستان، گفت: در نشست مدیران واحد‌های ثبتی استان خوزستان به این نکته مهم اشاره شد که سنددار کردن کلیه اراضی و املاک و یا به تعبیری اجرای حدنگار در لایه‌های مختلف اراضی و املاک لازمه تحقق فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر نقل و انتقال رسمی اموال غیرمنقول و بی‌اعتباری اسناد عادی است.

وی افزود: بنابراین تحقق این امر موجبات رسمیت بخشیدن به نقل و انتقال رسمی اموال و املاک و در نهایت بی اعتباری اسناد قولنامه‌ای خواهد شد.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور بیان کرد: امروزه بیش از ۵۰ درصد اراضی کشاورزی و بیش از ۴۰ درصد از املاک و اراضی قولنامه‌ای است همچنین بیش از ۳۰ درصد از اراضی روستایی دارای سند عادی هستند که سازمان ثبت اسناد و املاک کشور درصدد است که در آینده نزدیک تمام اراضی و املاک قولنامه‌ای را به اسناد رسمی تبدیل کند که این امر مقدمه و گام اولی برای نقل و انتقال رسمی اموال غیرمنقول است.

بابایی اظهار کرد: همچنین موضوع دیگری که در این نشست مورد تاکید واقع شد حدنگاری رودخانه‌های مهم استان بود که برخی از آن‌ها حدنگاری شده و با توجه به تفاهمنامه‌ای که با وزارت نیرو منعقد کرده‌ایم امیدواریم تا پایان سال تمام رودخانه‌های استان خوزستان دارای اسناد حد نگاری شوند تا بستر و حریم رودخانه‌ها تعیین و اسناد آنها صادر شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز