خبرگزاری کار ایران

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش:

تعداد زیادی شرکت دانش بنیان در مجموعه نیروی زمینی فعالیت می کنند

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۱۸۱۷

امیر سرتیپ نعمتی در اولین همایش علوم و فناوری‌های نوظهور و شالوده شکن در حوزه‌های دفاعی نزاجا گفت: قرارگاه جهادی فناوری‌های نوظهور در حوزه‌های دفاعی در این نیرو شکل گرفته است و اگر به این موضوع توجه نمی شد، ما از تمام دنیا عقب می‌ماندیم.

به گزارش ایلنا، امیر سرتیپ نوذر نعمتی، جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش در اولین همایش علوم و فناوری‌های نوظهور و شالوده شکن در حوزه‌های دفاعی نیروی زمینی ارتش که امروز (پنجشنبه) به میزبانی دانشگاه افسری امام علی (ع) برگزار شد، ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی با اشاره به لزوم تشکیل قرارگاه جهادی فناوری‌های نوظهور در حوزه‌های دفاعی گفت: اگر این قرارگاه های جهادی تشکیل نشود و به این موصوع مهم به صورت جهادی نگاه نشود از دیگر کشورهای دنیا عقب می مانیم.

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش  گفت: هنگامی که قرار بود این همایش شکل بگیرد، بسیاری از دانشگاه های مطرح کشور و همچنین معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری و شرکت های دانش‌بنیان در این امر مهم ما را کمک کردند.

امیر سرتیپ نوذر نعمتی همچنین در جمع خبرنگاران بیان کرد: در دنیا فناوری‌های روز ابتدا توسط نیروهای مسلح وارد جامعه می شود. کشور ما نیز مانند سایر دنیا است. البته این فناوری‌هایی است که می تواند استفاده دوگانه داشته باشد؛ یعنی استفاده نظامی و استفاده عموم. ما تقریبا با همه دانشگاه‌های مطرح صنعتی کشور در ارتباط بوده و یک دفتر نمایندگی داریم.

وی در ادامه اظهار کرد: تعداد زیادی شرکت دانش بنیان در مجموعه نیروی زمینی فعالیت می‍کنند. می توان گفت همه کسانی که در این حوزه‌ها توانایی و علم و تجربه ای دارند تقریبا مورد استفاده قرار می گیرند. هدف ما و نظر ما این است که بتوانیم از توانمندی های داخل کشور که توانمندی بالایی نیز است بهره بگیریم.

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش در ادامه تصریح کرد: واقعا زمانی که به دانشگاه ها مراجعه کرده و جوانان را مشاهده می کنیم لذت می بریم از اینکه دانشجویان و اساتید ما به این اعتماد به نفس رسیدند تا آنچه را که در ذهنشان است عرضه کنند.

وی در ادامه تاکید کرد:  جنگ‌های آینده جنگ های فناوری است. جنگ‌های آینده جنگ هایی است که پایه اصلی جنگ بر مبنای فناوری است. قطعا اگر ما در فناوری عقب بیفتیم در جنگ‌های آینده با مشکل مواجه خواهیم شد.

امیر سرتیپ نوذر نعمتی همچنین از نمایشگاهی که در حاشیه اولین همایش علوم و فناوری‍های نوظهور و شالوده‍شکن در حوزه های دفاعی و امنیتی برپا شده بود، بازدید کرد و به گفت‍وگو با فعالان این عرصه پرداخت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز