خبرگزاری کار ایران

حاجی بابایی در گفت‌وگو با ایلنا مطرح کرد؛

وعده دولت برای ارسال برنامه هفتم تا پایان اردیبهشت

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۴۱۰۶

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: براساس اطلاعی که دارم با صحبتی که میان آقای رئیسی و آقای قالیباف انجام شده، دولت تلاش دارد برنامه هفتم را تا پایان اردیبهشت به مجلس بیاورد.

حمیدرضا حاجی بابایی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در پاسخ سوالی پیرامون اطلاع از آخرین وضعیت برنامه هفتم توسعه و زمان ارسال این برنامه از سوی دولت به مجلس گفت: براساس اطلاعی که دارم و طبق صحبتی که میان آقای رئیس جمهور و ریاست مجلس انجام شده، نتیجه این بوده که ان شاءالله بتوانند در اردیبهشت ماه برنامه را به دولت ارسال کنند.

وی افزود: ما هم منتظر هستیم که ان‌شاءالله بتوانیم طی یکی دو هفته آینده برنامه هفتم را دریافت کنیم و بیشتر از این دیر نشود چراکه مجلس هم باید یک کار گسترده روی برنامه انجام دهد و کار بررسی برنامه هفتم توسعه به عنوان سند ۵ ساله توسعه کشور که مبنای برنامه‌ریزی ۵ سال آینده کشور است، نباید با عجله یا در محدودیت زمانی انجام شود.

نماینده مردم همدان تصریح کرد: نکته دیگر این است که بودجه سالانه باید براساس برنامه نوشته و تدوین شود، در نتیجه لایحه برنامه هفتم باید در زمان مناسبی به مجلس بیاید تا بعد از بررسی دقیق و تصویب و تایید آن بتوانیم بودجه سال آینده را براساس آن تصویب کنیم.

حاجی بابایی در پاسخ به این سوال که «تمدید برنامه ششم به مدت شش ماه انجام شد و بودجه سال جاری نیز براساس آن نوشته شد، آیا بررسی برنامه هفتم تا زمان تصویب بودجه سال آینده قابل انجام است؟»، گفت: ما امیدواریم که دولت براساس صحبت‌های انجام شده هرچه زودتر و در همین ماه اردیبهشت لایحه برنامه را به دولت ارسال کند که با توجه به گستردگی کار کارشناسی و بررسی که باید روی برنامه صورت گیرد، شاید زمان کمی از آن ۶ ماه بیشتر شود.

وی افزود: یعنی به‌نظرم حدودا تا برنامه را در مجلس بررسی و مصوب کنیم و به تایید برسد و اجرایی شود به نظر من به زمانی می‌رسیم که بودجه باید به مجلس ارسال شود و احتمال دارد که به صورت پیوسته و متوالی با یکدیگر باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز