خبرگزاری کار ایران

نجابت در تذکر آیین‌نامه‌ای مطرح کرد؛

ضرورت برگزاری جلسه غیرعلنی غیررسمی برای بررسی موضوع ارز با حضور مسئولان دولتی در روز پنج‌شنبه

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۳۱۷۸

نماینده مردم شیراز در مجلس بر ضرورت برگزاری جلسه غیرعلنی غیررسمی برای بررسی موضوع ارز با حضور مسئولان دولتی در روز پنج‌شنبه تأکید کرد.

به گزارش ایلنا، روح‌اله نجابت در جلسه علنی امروز (چهارشنبه، ۳ اسفند ماه( مجلس شورای اسلامی در تذکر آیین‌نامه‌ای با استناد به بندهای (۶)، (۸) و (۱۱) ماده (۲۲) گفت: در نشست غیرعلنی روز گذشته موضوع ارز بررسی و قرار بود در نشست غیر علنی امروز مسئولان دولتی حاضر شوند و توضیحات لازم را ارائه کنند اما به دلیل ایجاد مشکل برای یکی از مسئولان این نشست برگزار نشد و به شنبه موکول شد.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس ادامه داد: مردم، مجلس و دولت را جدا از هم نمی‌بینند و منتظر اتخاذ تدابیر ضروری هستیم و اینکه این موضوع را به شنبه موکول کنیم، درست نیست زیرا قیمت ارز معطل ما نمی‌ماند بنابراین نیاز است فردا نسبت به برگزاری جلسه غیرعلنی غیررسمی اقدام کنیم و اگر این موضوع امکان‌پذیر نیست فراکسیون می‌تواند تشکیل جلسه دهد.

وی افزود: و چنانچه نیاز به رأی استمزاجی باشد نمایندگان همکاری لازم را خواهند داشت زیرا اگر در هفته آینده وارد بررسی بودجه شدیم آیین‌نامه اجازه نمی‌‌دهد موضوع دیگری را در دستور کار قرار دهیم بنابراین می‌طلبد با برگزاری نشستی در روز پنج‌شنبه مسئولان دولتی در مورد موضوع ارز توضیح دهند و هیأت رئیسه نیز به برگزاری این نشست توجه داشته باشد.

علی نیکزاد ثمرین در پاسخ به اخطار این نماینده گفت: اگر از طرف شما عضو مسئولی که قرار بود در نشست حضور یابد، موجه است بنابراین لزومی به دادن این اخطار نبود و به ابهامات عدم برگزاری نشست غیرعلنی امروز پاسخ دادید.

 

نشست مجلس برای بحث ارز را علنی برگزار کنید

حسن محمدیاری در تذکری شفاهی گفت: درخصوص بحث ارز و معیشت که روز گذشته درخصوص آن جلسه علنی برگزار کردیم، به ما مراجعه و یا تماس گرفته می شود که شما در پشت درب های بسته چه تصمیماتی گرفتید که به یکباره قیمت ارز مجددا جهش یافته است و ظاهراً استنباط مردم این است که ما تصمیم سازی می کنیم.

وی ادامه داد: انتظار ما این است که در راستای شفاف سازی و اصل سوم قانون اساسی اطلاع رسانی و آگاهی بخشی در زمینه ها و چالش های مختلف صورت گیرد، از طرفی نیز ما ادعا می کنیم که مجلس یازدهم مجلسی است که به دنبال شفاف سازی است، اما در واقعیت امر مردم این موضوع را از ما نمی پذیرند. حتی امروز نیز قیمت ارز جهش پیدا کرده و هیچ کسی پاسخگو نیست!

نماینده مردم طوالش و رضوانشهر و ماسال در مجلس یازدهم افزود: اگر قرار است جلسه ای گذاشته شود، انتظار داریم که این جلسه علنی باشد و به صورت شفاف در منظر مردم مباحث مطرح شده و اساساً مردم پی ببرند که آیا مسئولان اجرایی در حوزه اقتصاد بلده کار می باشند یا خیر؛ و یا اینکه از مشورت در حوزه تخصصی استنکاف می کنند که متاسفانه به نظر می رسد شکل دوم با واقعیت بیشتر منطبق باشد

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز