خبرگزاری کار ایران

پور ابراهیمی به ایلنا خبر داد:

اجازه جابجایی اعتبارات عمرانی تا سقف ۳۰ درصد از سوی دولت

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۴۲۱

مجلس باید تنها اجازه ۳۰ درصد جابجایی را به دولت برای طرح‌های عمرانی را بدهد چرا که بیشتر از این‌‌ همان اتفاقی رخ می‌دهد که در دولت قبلی به وجود آمد و قدرت نظارتی مجلس به شدت کاهش یافت.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس اجازه جابجایی اعتبارات بودجه‌ای برای طرح‌های عمرانی تا سقف ۳۰ درصد را راهکار مناسبی ارزیابی کرد.
محمدرضا‌پور ابراهیمی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، با بیان این مطلب اظهار داشت: مجلس باید تنها اجازه ۳۰ درصد جابجایی را به دولت برای طرح‌های عمرانی را بدهد چرا که بیشتر از این‌‌ همان اتفاقی رخ می‌دهد که در دولت قبلی به وجود آمد و قدرت نظارتی مجلس به شدت کاهش یافت.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس نهم، همچنین به میزان واگذاری‌های دارایی‌ها دولت اشاره کرد و بیان داشت: کاهش میزان واگذاری دارایی‌های دولت مغایر اصل ۴۴ قانون اساسی است و این موضوع کاملا غیر قانونی است.

پور ابراهیمی افزود: بورس در این مدت با افزایش شاخص مواجه شده است و باید واگذاری‌ها بر اساس برنامه پنجم توسعه شدت یابد.

به گفته‌پور ابراهیمی، دو عامل وجود پیش‌بینی مثبت نسبت به آینده و امید به بهبود وضعیت تولید در کشور را در افزایش شاخص‌های بورس مهم دانست.

وی درباره روند بازار سهام گفت: بازار متناسب با دارایی شرکت‌ها پس از افزایش نرخ ارز در حال تجدید ارزیابی دارایی‌ها است.

به گفته پورابراهیمی بخشی از مشکلات موجود در زمینه واگذاری‌ها مربوط به قانون و اجرای آن است. چسبندگی و علاقه دولت به اداره بنگاه‌ها نیز از جمله این مشکلات بزرگ است که در طرح سهام عدالت مشاهده می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز