خبرگزاری کار ایران

کشف محموله بزرگ مواد مخدر شیشه توسط گمرک

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۷۶۵۷

معاون گمرک جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: محموله ۵۷۰ کیلو گرمی مخدر شیشه که به صورت کاملا حرفه ای در جداره تانکر حمل سوخت افغانستانی جاسازی شده بود توسط ماموران گمرک ماهیرود در استان خراسان جنوبی کشف شد.

به گزارش ایلنا، فریده زبیدی درباره این خبر گفت: در راستای بالا رفتن حساسیت از حیث احتمال افزایش جاسازی‌های حرفه‌ای مواد مخدر، لزوم تقویت گمرکات مرزهای شرقی، در دستورکار گمرک جمهوری اسلامی ایران قرار گرفته و اخیراً اقدامات قابل توجهی در زمینه تهیه و استقرار دستگاه‌های ایکس‌ری و افزایش تعداد سگ‌های موادیاب انجام شده است. 

وی ادامه داد: امروز کارکنان و ماموران گمرک ماهیرود با توجه به حساسیت‌های اعلامی و آموزش‌های تخصصی، با احتمال جاسازی مواد مخدر در داخل تانکر حمل سوخت به رانندگی تبعه افغانستانی، بررسی از این کشنده و تانکر سوخت را در دستورکار قرار دادند و متوجه جاسازی حرفه‌ای مواد در داخل تانکر خالی می‌شوند. 

به گفته معاون حقوقی و نظارت گمرک، با همکاری بخش‌های مختلف گمرک ماهیرود و هماهنگی با ستاد گمرک ایران، بدنه تانکر حمل سوخت با برش‌های تخصصی مورد کنترل قرار می‌گیرد و در مجموع، ۵۷۰ بسته یک کیلوگرمی معادل ۵۷۰ کیلوگرم ماده مخدر مت‌آمفتامین (شیشه) کشف می‌شود. 

زبیدی افزود: پس از هماهنگی با مرجع قضایی و تنظیم صورتجلسه کشف، مواد مخدر مکشوفه توزین و همراه با متهم و تانکر مربوطه به نمایندگان پلیس مبارزه با مواد مخدر تحویل شد.

وی با اشاره به لزوم تجهیز مبادی رسمی کشور به دستگاه‌های ایکس‌ری و سگ‌های موادیاب اظهار داشت: ساختار سازمانی گمرکات اجرایی کشور در حوزه مبارزه با مواد مخدر نیازمند اصلاح و بازنگری بوده و ان‌شاالله در صورت به کارگیری نیروهای متخصص بیشتر، متعهد و آموزش دیده، نتایج مطلوب‌تری حاصل خواهد شد.

به گفته معاون حقوقی و نظارت گمرک، محموله ۵۷۰ کیلوگرمی شیشه کشف شده یکی از بزرگترین کشفیات گمرک بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز