خبرگزاری کار ایران

استاد دانشگاه «محمد الخامس» مراکش در گفت‌وگو با ایلنا:

باید به عینی بودن نقش ایران در منطقه اعتراف کنیم و قدردان آن باشیم

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۰۴۳۴

استاد روابط بین الملل و علوم سیاسی در دانشگاه «محمد الخامس» مراکش با بیان اینکه ایران، امروز یک نقش مهم و راهبردی و حیاتی را در منطقه ایفا می کند، گفت: ما باید به عینی بودن نقش ایران در منطقه اعتراف و به آن افتخار کنیم و قدردان باشیم.

«عبدالعلی حامی الدین»، استاد روابط بین الملل و علوم سیاسی در دانشگاه «محمد الخامس» مراکش در ارتباط با اهمیت نقش ایران در حل بحران های مرتبط با جهان اسلام به ویژه موضوع فلسطین در گفت و گو با خبرنگار ایلنا، تاکید کرد: قطعا ایران، امروز یک نقش مهم و راهبردی و حیاتی را ایفا می کند و هیچ یک از ناظران مسائل منطقه نمی توانند نقش منطقه‌ای ایران به ویژه در سطح حمایت از مسئله فلسطین و تقویت قدرت مقاومت فلسطین را نادیده بگیرند، چنانچه اظهارات رهبران و رزمندگان مقاومت در میدان کنونی نبرد نیز گواه این ادعاست.

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: ما باید به عینی بودن نقش ایران در منطقه اعتراف و به آن افتخار کنیم و قدردان باشیم.

وی افزود:‌ ایران همچنین می تواند از طریق رفع برخی نگرانی ها به ویژه در ارتباط با حاکمیت و تمامیت ارضی کشورها و وحدت دینی ملت ها در تقویت همگرایی عربی و اسلامی سهم بسزایی داشته باشد.

استاد دانشگاه محمد الخامس مراکش در ادامه گفت: «به اعتقاد من اگر گفت و گوهای روشنی در این سطح وجود داشته باشد، چشم اندازهای بسیاری برای همکاری مشترک میان کشورهای عربی و اسلامی در آینده ایجاد خواهد شد».

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز