خبرگزاری کار ایران

رییس‌جمهور در دیدار فعالان صنعت فولاد و توسعه دریا محور:

ملتی که از منابع بی‌شمار خدادادی برخوردار است؛ نباید فقیر باشد

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۹۷۸

روحانی همچنین در خصوص اجرای فاز دوم طرح هدفمندی یارانه‌ها گفت: مجلس تکلیف کرده است صرفا به کسانی یارانه داده شود که نیازمند و متقاضی باشند.

رییس جمهور شامگاه سه شنبه در نخستین روز از سفر به استان هرمزگان در دیدار فعالان صنعت فولاد و توسعه دریا محور، از فولاد به عنوان صنعتی بنیادین در توسعه کشور‌ها یاد کرد و گفت: اگر چه دنیای امروز دنیای «ای تی»، «ای سی تی» و بیوتکنولوژی است اما نمی‌توان بدون آهن و فولاد به توسعه اندیشید. امروز نیز صنایع بزرگ نظیر راه آهن، حمل و نقل، ساختمان و زندگی همچنان به فولاد وابسته است.

به گزارش ایلنا‏، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی با بیان اینکه خدا نعمت‌های بزرگی همچون معادن ذی قیمت در این سرزمین به ما داده است، اظهار کرد: اینکه بخش بزرگی از منابع این معادن را به صورت خام صادر می‌کنیم جای تاسف دارد و سخن گزافی نیست. ما امروز علاوه بر منابع معدنی، نفت و گاز را هم به صورت خام صادر می‌کنیم که این کار نادرست و اشتباه است.

روحانی تصریح کرد: خداوند این کشور را با این همه معدن و امکانات در اختیار مردمی با استعداد قرار داده است و ما در پیشگاه خداوند و ملت باید پاسخگو باشیم. زیرا خداوند فقر ملتی را که در عین داشتن آب و خاک همچنان فقیر باشد، زیاد می‌کند.

روحانی در بخش دیگری از سخنانش به داشتن چارچوب و قانون اساسی خوب و همچنین وحدت میان مردم اشاره کرد و افزود: امیدوارم روز به روز وحدت ما بیشتر شود. بعضی‌ها با طرح موضوعات جزیی می‌خواهند شکاف را بیشتر کنند اما باید بدانیم که بار سنگینی را بر دوش داریم.

رییس جمهور با تاکید بر اینکه باید تحریم‌های ظالمانه را برداریم گفت: اگر سرمایه گذاری خارجی به نفع اشتغال و ملت باشد که قطعا این گونه است، نباید خوشحال باشیم؟

رییس جمهور با اشاره به اینکه دو طرف در نخستین جلسه مذاکرات هسته‌ای اراده لازم را برای حل و فصل نهایی از خود نشان داده‌اند، اظهار امیدواری کرد همین اراده در جلسات بعدی نیز مشاهده شود.

روحانی همچنین در خصوص اجرای فاز دوم طرح هدفمندی یارانه‌ها گفت: مجلس تکلیف کرده است صرفا به کسانی یارانه داده شود که نیازمند و متقاضی باشند.

رییس جمهور در خصوص تکمیل فازهای بندر شهید رجایی گفت: فاز سوم این بندر در دولت یازدهم افتتاح می‌شود و برای فاز ۴ و ۵ آن هم تصمیم می‌گیریم.

روحانی با بیان اینکه برای هر کانتینری که به بنادر وارد می‌شدند، ۷۰۰ دلار اضافه پرداخت می‌کردیم، گفت: امروز در همین فاز ۲ بندر شهید رجایی شاهد بودیم که در همین هفته‌ها و ماه‌های گذشته کشتی‌های خارجی زیادی پهلو گرفته‌اند.

رییس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود اقتصاد کشورمان را درون زا و برون نگر توصیف کرد و افزود: ‌‌‌ همان گونه که در سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ابلاغ شده است اقتصاد ما باید درون زا و برون نگر باشد.

روحانی به تلاش کشور برای بهبود وضعیت کسب و کار اشاره کرد و افزود: این کار با قوانین درست، مقررات، تسهیلات و بازکردن گره‌ها انجام می‌شود و در همه زمینه‌ها دولت برای اقتصاد درون زا قدم می‌گذارد.

رییس‌جمهور با بیان اینکه برای استفاده از استعداد‌های درخشان و نخبگان باید تلاش کنیم، گفت: ضرورت داریم صنعت را رشد دهیم و همزمان، مصرف یا شدت انرژی را کاهش دهیم که این کار با تکنولوژی، بهره وری و اقدامات دانش بنیان امکان پذیراست.

روحانی با بیان اینکه با داشتن امتیاز سواحل جنوب و شمال در کشور، نه تنها باید صادرات داشته باشیم، بلکه باید کالای دیگران را هم صادر کنیم افزود: با توسعه بنادر، راه آهن و جاده می‌توان خواست کشورهای آسیای مرکزی و قفقاز را برای دسترسی به آبهای آزاد فراهم کرد.

روحانی باردیگر تاکید کرد: ما نه تنها باید محصول خود را صادر کنیم، بلکه باید محصول دیگران را هم صادرکنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز