خبرگزاری کار ایران

توضیح مشاور عبدالمهدی درباره میزان بدهی‌های خارجی و داخلی عراق

asdasd
کد خبر : ۸۶۱۱۸۱

مشاور مالی نخست وزیر پیشبرد امور در عراق، میزان بدهی‌های داخلی و خارجی این کشور را تشریح کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری رسمی عراق، «مظهر محمد صالح» مشاور نخست‌وزیر موقت عراق در امور مالی، جزئیات میزان بدهی خارجی و داخلی این کشور را اعلام کرد.

صالح در گفت‌وگو با واع اظهار داشت: «بدهی خارجی عراق کمتر از ۳۰ میلیارد دلار است و به توافقنامه پاریس و بخشودگی حدود ۸۰ درصدی بدهی‌های قبل از سال ۱۹۹۰ برمی‌گردد که تسویه نشده است».

وی افزود: «بدهی خارجی عراق قبل از ۱۹۹۰،  بالغ بر ۱۲۸ میلیارد دلار است که ۸۰ درصد آن طبق توافق‌نامه پاریس کسر شد».

مشاور نخست‌وزیر عراق خاطرنشان کرد: «از این بدهی‌ها ۴۱ تا ۴۲ میلیارد دلار متعلق به کشورهای حوزه خلیج فارس و برخی کشورهای دیگر است که مربوط به پیش از سال ۱۹۹۰ میلادی می‌شود که خارج از توافقنامه پاریس است و بدهی‌های کلان با استناد به توافقنامه پاریس به عنوان توافق استاندارد قابل حل است».

وی با بیان اینکه «بدهی باقیمانده از توافقنامه باشگاه پاریس کمتر از ۹ میلیارد است»، توضیح داد: «بدهی‌های جدیدی وجود دارد که در نتیجه جنگ با باندهای تروریستی داعش صورت گرفته که حدود ۱۳ میلیارد دلار تخمین زده شده است».

صالح خاطرنشان کرد: «مبلغ باقیمانده برای کشورهای داخل و خارج از توافقنامه پاریس و برای موسسات مالی چند جانبه بین المللی که مشمول توافق نیستند، ۲۸ میلیارد دلار برآورد شده است».

وی افزود: «پرداخت بدهی‌ها در بازه زمانی سال ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۸، در قالب سررسیدها پرداخت می‌شود».

مشاور عبدالمهدی همچنین اظهار داشت که بدهی داخلی عراق برای بانک مرکزی و دیگر موسسات نیز ۴۲ میلیارد دلار تخمین زده شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز