خبرگزاری کار ایران

اعلام حمایت «برنی سندرز» از تظاهرات دانشگاهیان آمریکایی علیه جنگ غزه

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۴۷۸۰

سناتور آمریکایی از تظاهرات علیه جنگ غزه در دانشگاه‌های این کشور اعلام حمایت کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از سی ان ان، «برنی سندرز»، سناتور آمریکایی حمایت خود را از تظاهراتی که در دانشگاه‌های آمریکا علیه جنگ غزه برگزار می‌شود، ابراز و بر لزوم محکومیت یهودی‌ستیزی، اسلام‌هراسی و هر گونه تعصبدیگر تاکید کرد.

سندرز در پاسخ به ادعای «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر رژیم صهیونیستی مبنی بر اینکه اعتراض های دانشگاهی در آمریکا با انگیزه یهودی ستیزی صورت گرفته است، گفت: «کاری که دولت راست افراطی و نژادپرست نتانیاهو انجام می دهد، در تاریخ جدید جنگ ها بی سابقه است».

وی افزود: «طی شش ماه و نیم گذشته ۳۳ هزار فلسطینی را کشتند و ۷۷ هزار نفر را زخمی کردند که دو سوم آنها زن و کودک هستند. در حال حاضر در آستانه قحطی گسترده در غزه هستیم. توجیه اتهام علیه دولت اسرائیل یهودستیزی نیست بلکه یک واقعیت است».

سندرز ادامه داد: «من یهودی هستم، خانواده پدرم توسط هیتلر نابود شد و یهودی ستیزی یک شکل نفرت انگیز از تعصب که جان میلیون ها نفر را گرفته است. من امیدوارم که هر شهروند آمریکایی، یهودی ستیزی را محکوم کند. ما نیز اسلام هراسی و همه اشکال تعصب را محکوم می کنیم».

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز