خبرگزاری کار ایران

سیدحسن نصرالله:

رژیم اسرائیل اذعان می‌کند که به پیروزی نرسیده است/ شهید سلیمانی در همه میادین حاضر بود

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۰۶۵۹

دبیر کل حزب الله لبنان گفت که به شهرک‌نشینان می‌گوییم اگر می‌خواهید به شهرک‌های خود در شمال بازگردید، به نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بگویید که جنگ علیه غزه را متوقف کند.

به گزارش ایلنا به نقل از العالم، «سید حسن نصرالله» دبیر کل حزب الله لبنان گفت که به شهرک‌نشینان می‌گوییم اگر می‌خواهید به شهرک‌های خود در شمال بازگردید، به «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بگویید که جنگ علیه غزه را متوقف کند.

سیدحسن نصرالله در سخنرانی خود به مناسبت هشتمین سالگرد شهادت «سید مصطفی بدرالدین» معروف به «سید ذوالفقار» رهبر جهادی حزب‌الله و مقاومت که امروز -دوشنبه- در حومه جنوبی بیروت برگزار می‌شود، گفت که به رزمندگان صبور و دلیر در تمام جبهه‌ها که شگفت‌انگیزترین صحنه‌های قهرمانی، شجاعت، قدرت، اراده، شور و یقین را ترسیم می‌کنند، درود می‌فرستم.

دبیر کل حزب الله لبنان در ادامه به مقاومت ملت عظیم فلسطین اشاره کرد و گفت که از جمله اهداف مقاومت در غزه، احیای آرمان فلسطین و یادآوری حقوق ملت فلسطین است.

حاج قاسم سلیمانی و شهید زاهدی در همه میادین حاضر بودند

وی افزود: :شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید زاهدی و شهید حجازی در همه میادین حاضر بودند و از ما حمایت کردند و عمرشان را در این راه صرف کردند».

وی ادامه داد که سوریه، به رغم مشکلاتی که دارد، بر موضع خود در قبال فلسطین پابرجا است. می‌خواستند سوریه در حلقه آمریکایی‌ها قرار بگیرد یا در جنگ داخلی غرق شود ولی( سوریه) از جنگ موجودیتی عبور، وجایگاهش را همچنان حفظ کرده است.

سید نصرالله ادامه داد: سوریه میدان محوری حمایت و پشتیبانی از جبهه‌های مقاومت است.

فلسطین و غزه، به مسئله نخست جهان تبدیل شده‌اند

سید حسن نصرالله خاطرنشان کرد: امروز، فلسطین قضیه نخست جهان است و این، یک پیروزی واقعی است البته نام فلسطین و فلسطینی‌ها و نام غزه امروز بر سر زبان‌هاست و تمام جهانیان از ظلم و ستم علیه مردم فلسطین سخن می‌گویند.

وی تاکید کرد : اگر مقاومت، پایداری و فداکاری‌ها نبود پیروزی سیاسی حاصل نمی‌شد.

تظاهرات و اعتراضات دانشجویی از دستاوردهای هفتم اکتبر است

دبیرکل حزب الله لبنان ادامه داد: تظاهرات و اعتراضات دانشجویی در شمار زیادی از کشورهای اروپایی، که پرچم فلسطین را حمل می‌کردند از دستاوردهای ۷ اکتبر است و این تظاهرات خشم نتانیاهو و دولت آمریکا را برانگیخته است به طوری که با وجود دروغ‌های «اسرائیل»، بیش از ۱۴۰ کشور عضو سازمان ملل خواستار توقف جنگ و پذیرش کامل فلسطین هستند.

سید حسن نصرالله گفت: رای‌گیری چند روز پیش در سازمان ملل باعث شد نماینده اسرائیلی کنترل اعصابش را از دست بدهد.

وی افزود که ر حال حاضر برخی از رژیم‌های عربی و شبکه‌های ماهواره‌ای، دشمن صهیونیست را به‌عنوان «کشور دموکراتیک» در منطقه ما معرفی، و برای آن بازار گرمی می‌کنند.

دبیرکل حزب‌الله لبنان اضافه کرد: حکام عرب قرار بود در روند عادی‌سازی روابط با دشمن صهیونیستی، اوراق مرگ قضیه فلسطین را امضا کنند اما مقاومت فلسطینیان، دنیا را مجبور کرد از تشکیل دولت فلسطین سخن بگویند همچنانکه آمریکای منافق را مجبور کرد که از دولت فلسطین سخن بگوید.

وی تصریح کرد: اینک چهره‌ای که از «اسرائیل» در جهان وجود دارد، رژیمی است که قاتل کوکان و زنان و ناقض قوانین بین المللی است که ارزشهای اخلاقی و انسانی را زیرپال می گذارد.

سید حسن نصرالله در ادامه گفت: اگر بخواهیم نتایج جنگ کنونی را ارزیابی کنیم، باید به آنچه رسانه‌های دشمن درباره شکست نتانیاهو و ارتشش می‌گویند توجه کنیم. البته با گذشت هشت ماه از جنگ غزه، خسارات راهبردی زیادی به «اسرائیل» تحمیل شده است به طوری که دشمن پس از ۸ ماه نتوانست به اهداف اعلام‌شده خود در غزه دست یابد.

رژیم اسرائیل اذعان می‌کند که به پیروزی نرسیده است

وی تاکید کرد: یکی از مهم‌ترین نتایج این است که این رژیم اعتراف می‌کند که به پیروزی نرسیده است و 70 درصد اسرائیلی‌ها خواهان استعفای رئیس ستاد ارتش ‌هستند. اکنون «اسرائیل» ثابت کرده است که رژیمی ناتوان، شکست‌خورده و غیرقابل اعتماد است و بر اساس نظرسنجی‌های انجام‌شده، نبودِ نمایی از پیروزی باعث شده که شهرک‌نشینان خواستار استعفای نتانیاهو و همقطارانش شوند.

سید حسن نصرالله افزود: رژیم اسرائیل می‌ترسد از غزه خارج شود؛ زیرا این خروج به معنای شکست آن است و این، یک فاجعه برای آن محسوب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: حتی اگر دشمن صهیونیستی وارد رفح شود این به معنای آن نیست که مقاومت پایان یافته، و ملت فلسطین از مقاومت دست کشیده‌اند.

دبیرکل حزب الله لبنان اشاره کرد: مهم‌ترین صحنه‌ای که پیروزی مقاومت را به تصویر می‌کشد صحنه‌ای است که نماینده «اسرائیل» عکس یحیی السنوار را در سازمان ملل بالا برد.

دبیرکل حزب الله لبنان تصریح کرد: نمایش‌هایی که این روزها شاهد هستیم نباید کسی را فریب بدهد؛ زیرا آمریکا در کنار «اسرائیل» ایستاده است البته طوفان الاقصی دروغ و نیرنگ غرب را برملا کرد.

وی ادامه داد: آنچه در سازمان ملل و دیوان بین‌المللی رخ داد مهر تاییدی بر حمایت آمریکا از «اسرائیل» و موضع تغییرناپذیر آن در قبال این رژیم می‌زند؛ لذا اکنون دشمن دو راه پیش رو دارد: یا با پیشنهاد مورد تایید حماس موافقت کند، و با در صورت ادامه دادن جنگ، با جنگی فرسایشی روبه‌رو خواهد شد که آن را می‌بلعد.

جبهبه لبنان به حمایت از غزه ادامه می‌دهد

وی تاکید کرد: جبهه مقاومت در لبنان به حمایت و پشتیبانی از باریکه غزه ادامه می‌دهد و بر اساس داده‌های میدانی، این حمایت‌ها در حال افزایش است البته جبهه لبنان معادلات را در میدان تحمیل می‌کند و ما در جبهه حمایت از غزه هستیم لذا ما به شهرک‌نشینان شمال (فلسطین اشغالی) می‌گوییم اگر می‌خواهید به شهرک های خود در شمال بازگردید به کابینه نتانیاهو بگویید که جنگ علیه غزه را متوقف کند.

سیدحسن نصرالله افزود: جبهه پشتیبانی لبنان از نظر کمی و کیفی ادامه دارد و معادلات را تحمیل می‌کند و پیوندش با جبهه غزه تعیین‌کننده است. جبهه لبنان به حمایت خود از غزه ادامه می‌دهد و این امر تعیین کننده و نهایی است و آمریکایی‌ها و فرانسوی‌ها نیز به این واقعیت اذعان کرده‌اند.

وی ادامه داد: جلسه چهارشنبه آینده مجلس نمایندگان فرصتی برای ارائه پیشنهادهایی عملی برای موضوع آوارگان سوری است البته در مورد رسیدگی به موضوع آوارگان سوری در لبنان اتفاق نظر وجود دارد.

وی تصریح کرد: همه خواهان بازگشت آوارگان سوری هستند، به جز برخی نهادها؛ بنابراین این مانع از سوی اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز