خبرگزاری کار ایران

وزارت خارجه سودان:

جامعه جهانی یورش به نهادهای دیپلماتیک در خارطوم را محکوم کند

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۵۲۳۰

وزارت خارجه سودان یورش نیروهای واکنش سریع به سفارتخانه‌های چین و فلسطین در خارطوم را محکوم کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، وزارت خارجه سودان امروز -چهارشنبه-  یورش نیروهای واکنش سریع به سفارتخانه‌های چین و فلسطین و منزل سفیر عمان در خارطوم  را محکوم کرد و خواستار واکنش جامعه جهانی به این اقدام تروریستی شد.

سخنگوی رسمی وزارت خارجه اعلام کرد که این وزارتخانه حمله نیروهای شورشی واکنش سریع صبح روز گذشته -سه‌شنبه- به سفارت جمهوری خلق چین و همچنین یورش به منزل و مقر سفارت دولت فلسطین در خارطوم و منزل سفیر سلطنت عمان در منشیه را که نقض آشکار قوانین و هنجارهای بین المللی مرتبط با وجوب حفاظت از نهادهای دیپلماتیک است، به شددیترین لحن محکوم می کند. 

در این بیانیه آمده است: «شبه نظامیان شورشی تعدادی خودروی دیپلماتیک را از سفارت چین به سرقت بردند، اسناد را دستکاری و اثاثیه منزل را تخریب کردند، همچنین برای چهارمین بار به خانه سفیر و مقر سفارت کشور فلسطین یورش بردند و پس از ضرب و شتم و شکنجه کارگران محلی حاضر ئر منزل سفیر درها را شکسته و با وارد کردن خسارت اموال آن را به سرقت بردند. این عناصر با ورود به منزل سفیر عمان نیز دست به سرقت اموال قیمتی و لوارم برقی و الکترونیک زدند». 

وزارت خارجه سودان ضمن محکومیت مجدد این رفتار تروریستی و جنایتکارانه از جامعه جهانی خواست تا این اقدام را با شدیدترین لحن محکوم و نیروهای واکنش سریع را گروه تروریستی قلمداد کند».

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز