خبرگزاری کار ایران

تجهیز و نوسازی ۱۵۰ هزار هکتار شالیزاری‌های شمال کشور در برنامه ششم

asdasd
کد خبر : ۵۵۰۱۷۹

مجری طرح تجهیز و نوسازی اراضی شالیزاری شمال کشور گفت: 150 هزار هکتار از شالیزاری های شمال در برنامه ششم توسعه نوسازی خواهد شد.

به گزارش ایلنا، رضا عظیمی مجری طرح تجهیز و نوسازی اراضی شالیزاری شمال کشور اظهار کرد: با تخصیص منابع ملی سالانه نزدیک به ۱۰ تا ۱۵ هزار هکتار از این اراضی شالیزاری را می توان تجهیز و نوسازی کرد و پیش بینی می کنیم با تامین سرمایه های خارجی این عدد به ۳۰ تا ۴۰ هزار هکتار در سال برسد.

وی افزود: ما برای سرعت در اجرای عملیات خاکی همچون تسطیح لیزری، احداث جاده های دسترسی به قطعات اراضی و احداث شبکه های آبیاری و زهکشی در شالیزارهای شمال کشور به دنبال سرمایه های خارجی هستیم و قصد داریم از محل فاینانس چین حدود ۱۳۰۰ میلیارد تومان جذب کنیم.

وی در مورد اجرای طرح تجهیز و نوسازی اراضی شالیزاری در سال جاری خاطر نشان کرد: پیش بینی می کنیم تا اردیبهشت ۹۷ نزدیک به ۵ هزار هکتار از شالیزارهای شمال کشور تجهیز و نوسازی شوند.

عظیمی افزود: امسال برای اجرای این طرح در استان های مازندران، گیلان و گلستان ۱۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان از منابع ملی پیش بینی شده است.

مجری طرح تجهیز و نوسازی اراضی شالیزاری شمال کشور سهم استان مازندران از این اعتبار ملی را ۵ میلیارد تومان و گلستان را ۸۰۰ میلیون عنوان و تصریح کرد: مابقی این اعتبارات ملی به استان گیلان تعلق می گیرد.

وی ادامه داد: اعتبارات ملی از نیمه دوم امسال تخصیص خواهد یافت.

عظیمی گفت: طی سه سال اخیر از محل اعتبارات ملی ۱۴ هزار و ۴۰۰ هکتار در اراضی شالیزاری شمال کشور عملیات اجرایی داشته ایم.

وی حفظ کاربری اراضی کشاورزی، صرفه جویی ۲۵ درصدی در مصرف آب، کاهش سختی کار و اجرای عملیات مکانیزاسیون در اراضی و کاهش ۲۰ درصدی ضایعات محصولات را از مزیت های اجرای طرح تجهیز و نوسازی شالیزارهای شمال کشور برشمرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز