خبرگزاری کار ایران

رشد اقتصادی نیمه نخست امسال ۷.۵ درصد شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۴۹۴۷

رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: طبق گزارش مرکز آمار ایران رشد اقتصادی در ۶ ماه اول سال جاری ۷.۵ درصد بوده است که باید رفع موانع، به رشد ۸ درصدی برسیم.

به گزارش ایلنا، بر اساس اعلام سازمان برنامه و بودجه، داوود منظور با اشاره به اینکه سازمان برنامه و بودجه چشم و گوش دولت است و عملکرد همه دستگاه‌ها را می‌تواند رصد کند، گفت: یکی از وظایف مهم سازمان برنامه و بودجه نظارت عملیاتی است. طبق قانون برنامه و بودجه مکلف هستیم بر اجرای برنامه‌ها و جذب بودجه و نحوه اجرای برنامه‌ها و قوانین بودجه نظارت داشته باشیم، ولی این نقشِ بسیار حائز اهمیت، قدری مورد غفلت و کم توجهی قرار گرفته است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه تاکید کرد: کار مهم سازمان تنها اختصاص اعتبار و امضای موافقت‌نامه‌ها با دستگاه‌ها نیست، بلکه کار مهم سازمان این است که نظارت دقیق بر منابع اختصاص داده شده و اهداف و برنامه‌های مدنظر دستگاه‌ها در دستور کار قرار گیرد و این مهم از طریق نظارت هوشمند امکان‌پذیر است.

وی تاکید کرد: در این ارتباط استفاده از ظرفیت استان‌ها برای پیشبرد اهداف تعریف شده بسیار مهم است، لذا از ظرفیت سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان‌ها و امور تخصصی سازمان بایستی استفاده مطلوب شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به جایگاه نظارتی این سازمان، تصریح کرد: منظور از نظارت، نظارت بر انجام پروژه‌ها نیست، بلکه نظارت واقعی بر کلان روندها و جهت‌گیری‌ها است.

منظور اضافه کرد: هدف سازمان برنامه و بودجه نظارت راهبردی و راهبری توسعه در کشور است و راهبری توسعه یعنی خلق ثروت و ایجاد بسترهای لازم برای رشد ۸ درصدی اقتصاد است.

وی تصریح کرد: طبق گزارش مرکز آمار ایران رشد اقتصادی در ۶ ماه اول سال جاری ۷.۵ درصد بوده است، لذا باید موانع توسعه برداشته شود و محرک‌های توسعه فعال و ظرفیت‌های تأمین مالی هم‌افزا شود تا رشد ۸ درصدی اقتصاد تحقق و استمرار داشته باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز