خبرگزاری کار ایران

عدم خاموشی مشترکان خانگی در اولویت است

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۵۹۵۹

معاون برق و انرژی وزیر نیرو با تاکید بر اینکه تعمیرات نیروگاهی تا نیمه اردیبهشت ماه تکمیل می‌شود به آمادگی 100 درصدی بخش غیردولتی برای همکاری با صنعت برق در تابستان امسال اشاره کرد.

به گزارش ایلنا از وزارت نیرو، "همایون حایری" در همایش سراسری مدیران نیروگاه‌های کشور که ظهر امروز ( چهارشنبه) با حضور "علی اکبر محرابیان" وزیر نیرو برگزار شد، به برنامه‌های پیش‌بینی شده با محوریت آمادگی نیروگاه‌های کشور برای عبور موفق از پیک تابستان امسال اشاره کرد و گفت: در برنامه‌‌های پیش‌بینی شده از سال 1401 دو اولویت مهم شامل عدم خاموشی برای مشترکان خانگی و نیز تامین مطلوب برق برای بخش صنعت مدنظر قرار گرفته است.

معاون برق و انرژی وزیر نیرو با اشاره به نگاه ویژه به بخش نیروگاهی کشور برای عبور موفق از تابستان سال جاری، افزود: برای تامین برق و انرژی مورد نیاز همه بخش‌ها از سه سال گذشته برنامه‌های ویژه‌ای تعریف شده است؛ به طوری که در سال 1401، 100 برنامه در سال 1402، 140 برنامه و برای امسال 180 برنامه عملیاتی پیش‌بینی شد.

وی با اشاره به وجود ناترازی صنعت برق در سال 1400، اظهار داشت: به منظور بهبود این شرایط و تامین برق مورد نیاز همه بخش‌ها، برنامه‌ها با در نظر گرفتن سه مرحله ورود، حضور و عبور از گرما تعریف وعملیاتی شد.

وی یادآور شد: عبور از گرما با خروج از گرما دو جمله متفاوت است، عبور از پیک و گرما همواره با کسب دستاوردهای ارزنده همراه است و این تجربه‌ها و دستاوردهای حاصل شده در سال‌های اخیر در نهایت به دانشی برای مدیریت شرایط تبدیل شده است.

به گفته حایری، در سال‌های اخیر ورد به فصل گرما در مقایسه با سال‌های گذشته متفاوت شده است به طوری که اکنون از ابتدای اردیبهشت گرمای هوا آغاز و این روند تا پایان مهر ادامه می‌یابد. این در حالی است که 40 درصد مصرف برق در فصل تابستان به واسطه استفاده از سیستم‎‌های سرمایشی رخ می‌دهد.

معاون وزیر نیرو در ادامه با تاکید بر اینکه تعمیرات نیروگاهی تا نیمه اردیبهشت ماه تکمیل می‌شود، اضافه کرد: بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته، عرض  نیروگاهی افزایش و طول تعمیرات نیروگاهی کاهش می‌یابد.

وی با اشاره به آمادگی 100 درصدی بخش غیردولتی برای همکاری با صنعت برق گفت: ایران بهترین متخصصان تعمیرات نیروگاهی دنیا را دارد؛ نیروگاه‌هایی در کشور با عمر بیش از نیم قرن (60 سال) وجود دارد که در سایه تخصص، دانش و توان متخصصان ایرانی در مدار تولید قرار دارند.

حایری وحدت عمل و اندیشه در بین واحدهای نیروگاهی سراسر کشور را امری لازم و ضروری عنوان و خاطرنشان کرد: هیچ یک از واحدهای نیروگاهی بدون هماهنگی مرکز دیسپاچینگ نباید از مدار خارج شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز